عقرب 17, 1395 12:41 Asia/Kabul

رئیس جمهوری افغانستان تاکید کرد،دشمنان افغانستان تلاش دارند تا مردم افغانستان همواره مصروف جنگ باشند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان امروز در سومین کنفرانس مصونیت ملی شهری که در ارگ ریاست جمهوری تدویر گردیده بود  گفت دشمنان می خواهند مردم ما همیشه مصروف جنگ باشند اما اعلام می کنیم که ما چند بعدی می اندیشیم و به مصونیت مردم خود در هر بخش اهمیت می دهیم.

رئیس جمهور غنی با اشاره به این که باید ملکیت مردم مصون و قانونی گردد گفت:ما به مردم اطمینان می دهیم و در این راستا ضرورت است تا برنامه هایی را که موجود است از کاغذ به عمل پیاده شود.

وی به حاکمیت قانون و قضای بی طرف به خاطر ملکیت مصون مردم تاکید ورزید.

گفتنی است که بسیار از ملکیت ها در کابل و سایر مناطق افغانستان با قباله های عرفی و حتی بدون سند مورد داد و ستد قرار گرفته و بسیار از ملکیت های عامه و شخصی نیز غصب گردیده است.

 اشرف غنی حالت فعلی کابل را تاسف بار خواند و گفت باید کابل به عنوان پایتخت افغانستان به یک شهر آبرومند مبدل گردد که روی این امر کار جریان دارد.

رئیس جمهوری افغانستان  در خصوص آب کابل و تراکم زباله ها در این شهر اشاره نمود و گفت باید کثافات به انرژی مبدل گردد.

وی با اشاره به برنامه های امان الله زمام دار نیک نام افغانستان گفت نود درصد ادارات افغانستان به دارالامان منتقل میگردد و آرزوی تاریخی کشور برآورده می شود.

اشرف غنی بخاطر بهتر شدن چهره شهر کابل از مردم و به ویژه مناطق متمول خواست مطابق قانون ،مکلفیت های شهری خود را انجام داده از پرداخت شهری و صفایی ، قباله، خرید و فروش فرار نکنند تا جاده های شان اسفالت گردد.

 رئیس جمهوری افغانستان با تاکید بر سبک معماری قدیمی این کشورگفت مساجد گذشته با سبک معماری خود ما اعمار مجدد گردیده و مساجد جدید باید مطابق معیار های قدیمی افغانستان که کاشی کاری و خطاطی بوده آراسته گردند.

به گفته اشرف غنی شهر روح دارد و روح شهر همان فرهنگ ملی و دینی مردم همان سرزمین است که باید در ساختمان ها و به ویژه مساجد تبلور یابد.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان ذبیح الله قریشی موجود است.

 

 

کلیدواژه