سرطان 24, 1400 07:37 Asia/Kabul

بیش از 100 تن از طالبان مسلح مخالف دولت در ولایت ننگرهار کشته شدند.

به گزارش خبرنگار رادیودری، نصرت رحیمی مشاور دفتر سخنگوی ریس جمهوری افغانستان در صفحه فیسبوک اش نوشته است که در هشت حمله پی در پی هوایی نیروهای افغان در ولسوالی پچیراگام ولایت ننگرهار، ۱۲۷ تن از طالبان مسلح مخالف دولت کشته شده که به گفته ای موصوف ۲۷تن انان اتباع کشور همسایه پاکستان هستند.

رحیمی همچنان نوشته است که در بین کشته شدگان که اجساد بیشتر آنان در میدان باقیمانده است، فضل الحق مسول نظامی تعیین شده ای طالبان برای ولسوالی پچیراگام شامل میباشد.

  در این حال دفتر سخنگوی والی ننگرهار میگوید که شب گذشته طالبان حملات گروهی را بر پوسته های امنیتی در ولسوالی پچیراگام انجام داده که در حملات متقابل نیروهای امنیتی شانزده تن طالبان کشته شده که اجساد پنج تن انان با مقدار سلاح ومهمات بدست نیروهای امنیتی افتاده است.

سخنگوی والی ننگرهار در مورد تلفات وارده به نیروهای امنیتی چیزی نگفته است اما شاهدان عینی در منطقه گفته اند که درحملات طالبان پنج تن از نیروهای امنیتی کشته شده، 9 تن زخم برداشته وچند تن از نیروهای امنیتی به اسارت طالبان در امده و همچنان چند عراده وسایط نقلیه  نیروهای امنیتی نیز طالبان با خود برده است.

طالبان تااکنون در مورد رویداد های ولسوالی پچیراگام چیزی نگفته است.

گزارش آصف خبرنگار رادیودری:

کشته ومجروح شدن یکصد تن از مخالف مسلح دولت افغانستان در ولایت ننگرهار

کلیدواژه