سرطان 25, 1400 13:59 Asia/Kabul
  • برگزاری نشست \
    برگزاری نشست \"صلح افغانستان\" به میزبانی پاکستان

پاکستان در تلاش‌ برای پیشبرد در روند مذاکرات صلح افغانستان ، میزبان کنفرانس صلح با شرکت شخصیت های سیاسی این کشور  خواهد بود.

به گزارش رادیو دری ، "زاهد حفیظ چودهری" سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد اسلام آباد، روز‌های ۱۷ تا ۱۹ ژوئیه ۲۰۲۱(26 تا 28 سرطان 1400) میزبان نشست "صلح افغانستان" خواهد بود.

وی افزود: از رهبران سیاسی افغانستان و دیگر رهبران سیاسی منطقه‌ای برای شرکت در این نشست دعوت شده و آن‌ها نیز برای حضور اعلام آمادگی کرده اند.

مذاکرات متعددی در خصوص روند صلح میان دولت افغانستان و طالبان  در کشورها ی مختلف برگرار  شده  که تا کنون نتیجه ای نداشته  است و طرفین همچنان به جنگ ادامه می دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد: معتقدیم که مساله افغانستان تنها از راه مذاکرات و تصمیم گیری خود افغان‌ها برای کشورشان قابل حل است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درمورد بسته شدن گذرگاه مرزی پاکستان و افغانستان در منطقه "چمن" در پی پیشروی طالبان، گفت: این گذرگاه مرزی نقش مهمی در مبادلات تجاری پاکستان و افغانستان دارد، از این رو ما خواهان بازگشایی هر چه زودتر گذرگاه مرزی "چمن" هستیم.

"عمران خان" نخست وزیر پاکستان روز گذشته در  تماس تلفنی با "حامد کرزی" رییس جمهور پیشین افغانستان از وی برای شرکت در نشست صلح به میزبانی اسلام آباد دعوت کرده است. 

باجوا: صلح در افغانستان، صلح در پاکستان است

کلیدواژه