سرطان 26, 1400 13:42 Asia/Kabul
  • عبدالله عبدالله در نشست دوحه: مشکل افغانستان راه حل نظامی ندارد
    عبدالله عبدالله در نشست دوحه: مشکل افغانستان راه حل نظامی ندارد

سرپرست هیات افغانستان در نشست دوحه گفت: مشکل افغانستان راه حل نظامی ندارد و باید تمام انرژی و توان برای رسیدن به یک راه حل سیاسی برای قطع جنگ و طرح یک آینده‌ مشترک برای مردم افغانستان متمرکز گردد.

به گزارش رادیو دری،عبدالله عبدالله امروز در مراسم آغاز به کار مذاکرات صلح هیات سیاسی دولت  افغانستان با طالبان در قطر گفت: مردم افغانستان روزهای دشواری را سپری می کنند و جنگ به شدت در این کشور جریان دارد.

 

 

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با بیان اینکه بحران جنگ در افغانستان راهکار نظامی ندارد ، گفت : ما باید از تمام توان خود برای رسیدن به یک راه حل سیاسی با هدف پایان جنگ و طرح یک آینده مشترک برای مردم افغانستان استفاده کنیم.

عبدالله گفت : حضور اعضای هیات سیاسی افغانستان در این نشست به نمایندگی از همه اقوام و گروه های اجتماعی گویای عزم راسخ ما برای تامین وحدت و مشارکت ملی برای نجات افغانستان از بحران فعلی و رسیدن به صلح عادلانه و پایدار است.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان افزود : رسیدن به صلح نیازمند انعطاف پذیری هر دو طرف ( دولت افغانستان و طالبان ) است.

« ملاعبدالغنی برادر» معاون سیاسی طالبان هم دراین نشست بر تشکیل دولت فراگیر اسلامی و مستقل در افغانستان تاکید کرد.

ملابرادر گفت : مردم افغانستان در چهار دهه گشته برای ایجاد یک نظام مستقل و اسلامی فداکاری کردند و به همین دلیل همچنان با مشکلات و سختی های بسیاری مواجه هستند. 

وی افزود : باید از نیاز به دیگران رهایی یابیم و این روشن است که دیگران نمی توانند کشور ما را آباد کنند.

دور جدید مذاکرات میان نمایندگان دولت افغانستان و گروه طالبان امروز (شنبه) در دوحه پایتخت قطر آغاز شد. در این مذاکرات مسایلی از قبیل آتش بس ، تشکیل دولت انتقالی و آزادی زندانیان طالبان مورد بحث قرارمی گیرد.

مذاکرات هیات سیاسی افغانستان با طالبان در حالی آغاز شده است که جنگ و درگیری در داخل افغانستان به شدت ادامه دارد و طالبان مدعی است حدود دویست ولسوالی این کشور را در تصرف خود دارد، ادعایی که دولت آن را رد می کند.

مذاکرات بین‌الافغانی در دوحه آغاز شد

کلیدواژه