سرطان 27, 1400 11:13 Asia/Kabul
  • زاخارووا: آمریکا نقش شورای امنیت در افغانستان را فراموش کرده است
    زاخارووا: آمریکا نقش شورای امنیت در افغانستان را فراموش کرده است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین در مصاحبه‌ای اعلام کرد که حوادث رخ داده در افغانستان پایان منطقی عملیات آمریکا تلقی نمی‌شود و باید به وظیفه و مسئولیت شورای امنیت سازمان ملل در این خصوص توجه داشت.

به گزارش رادیو دری "ماریا زاخارووا" گفت: عملیات نظامی آمریکا در خاک افغانستان پایان منطقی نداشت، برای اینکه این مسئولیت از سوی شورای امنیت سازمان ملل تعیین شده و در این راستا ائتلافی بین المللی تشکیل گردید که ریاست آن را ایالات متحده برعهده گرفت و کشورهای عضو ناتو نیز در آن مشارکت کردند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: نه آمریکا و نه کشورهای ائتلاف حتی یکبار هم در شورای امنیت حضور نیافته و گزارشی از اقدامات خویش در افغانستان ارائه ندادند. متأسفانه آنها نقش این شورا را بطور کلی فراموش کرده و هرچه خود خواستند انجام دادند.»

آمریکا پس از چند بار خلف وعده اعلام کرد، نیروهایش را تا 11 سپتامبر 2021 از افغانستان خارج می کند.خروح خفت بار نیروهای آمریکایی در افغانستان در حالی صورت می گیرد، که حضور حدود بیست ساله آمریکا در افغانستان، دستاوردی جز کشتار ده ها هزار تن از مردم مظلوم این کشور، تخریب زیرساخت ها و افزایش تولید مواد مخدر نداشته است.

آمریکا و متحدانش در سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان به این کشور حمله کردند و این اشغالگری باعث جنگ، درگیری و نابودی زیر بناهای اقتصادی افغانستان شده و نا امنی، تروریسم هم افزایش یافته است.مقامات افغانستان، بارها بر لزوم خروج نظامیان خارجی از خاک این کشور تاکید کرده اند.

هشدار جدی روسیه درباره حضور نظامی آمریکا در آسیای مرکزی

کلیدواژه