ارتباط روسیه با طالبان مطابق قطعنامه های شورای امنیت است
(last modified 1400-04-28T03:10:03+00:00 )
سرطان 28, 1400 07:40 Asia/Kabul
  • ارتباط روسیه با طالبان مطابق قطعنامه های شورای امنیت است
    ارتباط روسیه با طالبان مطابق قطعنامه های شورای امنیت است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه اعلام کرد، مسکو مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد با گروه طالبان ارتباط دارد.

"ماریا زاخارووا" در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه1 به دیدارهای مقامات روسیه با اعضای گروه طالبان اشاره کرد و اظهار داشت، مسکو با حفظ تماس با گروه طالبان و تشویق این گروه به گفت‌ وگوهای مستقیم با دولت افغانستان، قطعنامه های شورای امنیت را اجرا می‌کند.

"زاخارووا" در این مصاحبه با بیان اینکه  در ماه مارس سال 2020  شورای امنیت  قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که اولویت آن، نیاز به تشویق و انجام مذاکرات بین‌الافغانی بود، خاطرنشان کرد،  گروه طالبان به عنوان شرکت کننده در مذاکرات بین افغانی اعلام شده است و روسیه در تماس با این گروه مطابق قطعنامه های شورای امنیت رفتار می کند.  

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین به انتقاد از رفتارهای آمریکا در افغانستان پرداخت و گفت:  آمریکا تاکنون حتی یک گزارش از عملیات نظامی خود در افغانستان از زمان آغاز آن در سال 2001 نداده است.

در هفته‌های اخیر، جنگ داخلی در افغانستان با حملات گروه "طالبان" به مناطق تحت کنترل حکومت این کشور تشدید شده و اوضاع افغانستان را ناامن‌تر کرده است.

مناطق مختلف افغانستان در هفته های اخیر صحنه درگیری شدید میان عناصر طالبان با نیروهای دولتی بوده است.

حملات گسترده  طالبان  و عقب نشینی نیروهای امنیتی در پی سقوط برخی از ولسوالی ها، نگرانی مردم، احزاب و شخصیت های سیاسی و مذهبی افغانستان را بدنبال داشته است.

طالبان ارتباط نظامی با روسیه را رد کرد

کلیدواژه