سرطان 28, 1400 12:46 Asia/Kabul
  • ولایتی: هوشیاری نخبگان افغانستان، سبب ناکامی دشمنان می شود
    ولایتی: هوشیاری نخبگان افغانستان، سبب ناکامی دشمنان می شود

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، آگاهی و هوشیاری نخبگان و فرهیختگان افغانستان را سبب خنثی کردن توطئه های دشمنان و ناکامی بیگانگان دانست.

به گزارش رادیودری، علی اکبر ولایتی در نشست مجازی "افغانستان، صلح و امنیت پایدار" با تاکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت بزرگ افغانستان در مسیر صلح، امنیت و توسعه گفت: تاریخ افغانستان آکنده از رشادت‌ها و مقاومت مردم در برابر استعمارگران و سلطه جویان از زمان حمله ارتش سرخ شوروی سابق تا مقاومت در برابر اشغالگری آمریکا و ناتو بوده است.

وی افزود: مردم افغانستان همواره در مقابل هرگونه تجاوز و زیاده‌خواهی ایستادگی کردند و نظامیان تا دندان مسلح شرق و غرب در مقابل اراده و ایستادگی آنان، شکست خوردند و مجاهدان افغانستان، فداکاری ها و رشادت ها کردند تا پرچم آزادی، مقاومت و ایستادگی در این کشور برافراشته شود.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با انتقاد از رویکرد آمریکا در حمله نظامی به افغانستان، ۲۰ سال اشغال این کشور و اعزام صدها هزار سرباز و میلیاردها دلار بودجه افزود: آمریکا به جای آبادانی، رونق و شکوفایی، آثار زیانبار و سنگین، جنایت ها و فجایع بسیاری را در این کشور مرتکب شد و برغم توهمات اولیه با سرافکندگی و ذلت، کشور مجاهدان سرافراز را ترک می‌کند.

ولایتی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان تقویت برادری میان آحاد ملت شریف افغانستان است که سهم بزرگی در گذشته تمدن اسلامی داشتند و دارند.

کلیدواژه