سرطان 28, 1400 14:14 Asia/Kabul
  • تعطیلی شش روزه در افغانستان به مناسبت عید سعید قربان
    تعطیلی شش روزه در افغانستان به مناسبت عید سعید قربان

شش روز در افغانستان به مناسبت عرفه و عید سعید قربان تعطیل رسمی اعلام شد .

به گزارش رادیو دری ، وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان اعلام کرد، امروز دوشنبه در افغانستان روز عرفه است و از فردا عید قربان آغاز می‌شود به همین مناسبت ها از امروز تا روز شنبه تعطیل رسمی است .

عید سعید قربان نیز همانند عید فطر برای مردم افغانستان اهمیت زیادی دارد، شهروندان این کشور پس از حضور گسترده در نماز عید قربان به دید و بازدید می‌پردازند و خانواده‌ها به دیدار بزرگان خود می‌روند.

تهیه لباس نو، نظافت و گردگیری خانه ها، تهیه شیرینی و خشکبار برای پذیرایی از میهمانان، پخت غذا‌های لذیذ و سنتی، رفتن خانواده‌ها به طبیعت برای تفریح و برگزاری جشن دسته جمعی بخشی از آداب و رسوم مردم افغانستان به مناسبت این عید فرخنده است.

اما عید سعید قربان امسال در حالی در افغانستان جشن گرفته می‌شود که سایه سنگین ویروس کرونا همچنان بر مردم افغانستان سنگینی می‌کند، وزارت صحت عامه این کشور از خانواده‌های افغان خواسته است برای جلوگیری از گسترش شیوع کرونا از دید و بازدید خانواده‌ها خودداری کنند.

دولت افغانستان که هم اکنون درگیر موج سوم کرونا است، هشدار داد در صورتی که تجمع‌های مردمی به مناسبت عید قربان برگزار شود، شیوع کرونا بیشتر می‌شود و افغانستان درگیر موج چهارم کرونا خواهد شد.

از سوی دیگر نا امنی و جنگ نیز در افغانستان  تشدید شده است و مردم این کشور منتظر بودند در روز‌های عید سعید قربان آتش بس موقت برقرار شود، اما در روز‌های عید قربان امسال از آتش بس نیز خبری نیست.

دولت افغانستان نیز اعلام کرده است نظامیان افغان برای تامین امنیت روز‌های عید قربان آمادگی لازم را اتخاذ کرده اند و تلاش می‌کنند از وقوع حملات و حملات  تروریستی احتمالی جلوگیری کنند.

گروه طالبان از دو ماه پیش همزمان با اعلام خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان بجای حضور در میز مذاکراه با دولت این کشور، حملات خود را به مناطق مختلف افغانستان  تشدید کرده است .نیروهای دولتی افغانستان هم در حال مقابله با گروه طالبان هستند . 

بخش های وسیعی از خاک افغانستان به تصرف  گروه طالبان در آمده است. 

وزارت صحت عامه افغانستان: مردم اشتباه عید فطر را در عید قربان تکرار نکنند!

کلیدواژه