سرطان 28, 1400 14:22 Asia/Kabul
  • خطیب زاده: امنیت افغانستان امنیت ایران است
    خطیب زاده: امنیت افغانستان امنیت ایران است

 سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: امنیت افغانستان امنیت ماست و ناآرامی در افغانستان برای ایران قابل تحمل نخواهد بود.

به گزارش رادیو دری، «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه در جمع خبرنگاران درباره موج جدید مهاجران افغانستان به ایران گفت: به دقت در مرزها اوضاع کنترل و شرایط سنجیده می شود.

خطیب زاده تصریح کرد: براساس شرایط روز در حال بررسی موضوع و انجام اقدامات لازم هستیم.

وی گفت: صلح افغانستان اگر قرار است صلح پایداری باشد باید از مسیر گفت‌وگو بگذرد و البته این گفت‌وگوهای اصیل بین الافغانی حتما ابعاد منطقه‌ای دارد و همه کشورهای منطقه باید کمک کنند که طرف‌های افغانستانی به راه‌حلی برای آینده افغانستان برسند و ما هم از همه طرف‌ها همواره دعوت کرده‌ایم در این مسیر حرکت کنند و همیشه آماده بودیم و باز هم آماده خواهیم بود که گفت‌وگوها را تسهیل کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره حکم دیوان دادگستری اروپا در خصوص منع حجاب و تصمیم اعلام شده از سوی نهاد قضایی اروپایی نیز این تصمیم را شرم آور عنوان کرد و افزود: عجیب است که وقتی حقوق بشر و حقوق اقلیت‌ها و آزادی مذاهب به اسلام و مسلمانان می‌رسد در اروپا معنی مضیق پیدا می‌کند.

خطیب زاده گفت: این تصمیم اعلام شده یک تصمیم تبعیض آمیز و مهمتر از آن تبعیض ساز است و می‌تواند باعث افزایش گسترش اسلام هراسی و خشونت علیه مسلمانان در اروپا باشد.

خطیب‌زاده: آمریکا در حال گره زدن مسائل انسانی به یک هدف سیاسی است

کلیدواژه