سرطان 28, 1400 16:33 Asia/Kabul
  • قدردانی کمیساریای عالی سازمان ملل از خدمات رسانی ایران به اتباع افغانستان
    قدردانی کمیساریای عالی سازمان ملل از خدمات رسانی ایران به اتباع افغانستان

رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران از خدمات دولت جمهوری اسلامی ایران به اتباع افغانستانی قدردانی کرد.

به گزارش رادیو دری؛ «ایوو فریسن» رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران روز دوشنبه در حاشیه سفر به شهرستان تایباد استان خراسان رضوی در شرق ایران و بازدید از گذرگاه زمینی دوغارون با اشاره به اینکه تمامی نهاده‌ها و سازمانهای بین المللی در ایران به دنبال پایش وقایع و اتفاقات کشور افغانستان هستند،گفت: در طول حوادث و جنگ های داخلی افغانستان برخی کشورها و نهادهای بین المللی به ویژه ایران خدمات شایانی به مردم افغانستان کردند.

فریسن افزود: امیدواریم که با تلاش تمامی سازمان های جهانی، صلح و آرامش به کشور افغانستان بازگردد و دیگر شاهد وقایع و اتفاقات ناگوار در این کشور نباشیم.

رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران تصریح کرد: نمایندگان دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل به دنبال این هستند تا با کسب تجربه در ایران گام های مثبتی برای ارائه خدمات بیشتر و مطلوب به اتباع خارجی بردارند و در این زمینه برنامه ریزی داشته باشند.

بازدید از محل اسکان شبانه اتباع افغانستانی طرح مشترک بازگشت، مرکز آموزش پیش آگاهی از خطرات مین، کلینیک بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان و محل پیشنهادی احداث اردوگاه اتباع و مهاجران خارجی از دیگر برنامه های سفر رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران به مرز دوغارون در شهرستان تایباد بود.

قدردانی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از میزبانی ایران از پناهندگان افغانستانی

کلیدواژه