سرطان 28, 1400 17:37 Asia/Kabul
  • آمریکایی‌ها عامل ناامنی در افغانستان هستند
    آمریکایی‌ها عامل ناامنی در افغانستان هستند

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: آمریکایی‌ها دنبال ناامنی در افغانستان هستند، اما این طور القا می کنند که خروج آنها موجب جنگ و ناامنی در افغانستان شده است.

«حسین اکبری» معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست اصولی که از ابتدای انقلاب اسلامی بنا گذاشته شده از ملت های مظلوم دفاع کرده و با مردم افغانستان نیز همراه بوده است.

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست ثابت و اصولی خود که حمایت از ملت های مظلوم بوده، همواره از تصمیم مردم افغانستان حمایت و منفعت مردم این کشور را لحاظ کرده است .

اکبری افزود: تنها راه ایجاد آرامش در افغانستان، برقراری صلح است و تنها راه رسیدن به صلح، مذاکره است. 

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: آمریکایی ها که مجبور شدند پس از 20 سال اشغالگری از افغانستان فرار کنند، هم اکنون جنگ و ناامنی را در افغانستان پیگیری می کنند و نا امنی در افغانستان، در کشورهای همسایه نیز تاثیر منفی دارد. 

اکبری افزود: هر چقدر کشورهای همسایه از رفاه و امنیت برخوردار باشند در امنیت ایران نیز تاثیر مثبت خواهد داشت، اما آمریکایی‌ها پس از فرار از افغانستان تلاش می کنند جنگ را دامن بزنند و اینطور القا می کنند که خروج آنان موجب جنگ و ناامنی در منطقه و به ویژه افغانستان شده است. 

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: راهبرد جمهوری اسلامی ایران این است که در افغانستان هیچ جنگی نباید رخ دهد و فقط تنها راه رسیدن به آرامش صلح است.

اکبری افزود: با مشارکت هم اقوام در افغانستان می توان یک دولت فراگیر در افغانستان تشکیل داد.

بیانیه پایانی کنفرانس «افغانستان؛ صلح و امنیت پایدار» در تهران

کلیدواژه