سرطان 31, 1400 10:16 Asia/Kabul
  • انتقاد وزارت خارجه افغانستان از اظهارات اخیر وزیر کشور پاکستان
    انتقاد وزارت خارجه افغانستان از اظهارات اخیر وزیر کشور پاکستان

وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد که اظهارات غیرحرفه ای وزیر کشور پاکستان در رابطه با ربودن دختر سفیر کابل در اسلام آباد، شفافیت تحقیقات را زیر سوال برده است و بی اعتمادی را افزایش خواهد داد.

به گزارش رادیو دری، وزارت خارجه افغانستان یک‌بار دیگر نگرانی شدید خود را در مورد ادامهٔ اظهارات شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان در رابطه با قضیهٔ ربودن دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد ابراز کرد.

وزارت خارجه افغانستان در اطلاعیه ای آورده است: شکنجه روحی و جسمی بانو سلسله علی‌خیل در گزارش‌ بیمارستانی به‌ صورت واضح درج شده است و انتظار داریم تا قبل از تکمیل تحقیقات، از پیش‌داوری‌های غیرحرفه ای خودداری شود و در عوض، همه تلاش‌ها به منظور دستیابی به مدارک و تکمیل روند تحقیقات و همچنین بازداشت و محاکمهٔ عاملان این رویداد معطوف شود.

دستگاه دیپلماسی افغانستان بر تعهد خود به همکاری همه‌جانبه در روند تحقیق از طریق هیأت‌های دو طرف برای تکمیل دلایل وقوع حادثه و نتایج بررسی‌ها تاکید کرده است.

شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان گفته است که سلسله علی خیل دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد ربوده نشده است و تحقیقات در این زمینه به زودی تکمیل می شود.

چندی پیش دولت افغانستان تایید کرد که دختر نجیب علی خیل سفیر این کشور در اسلام آباد ربوده و پس از چند ساعت شکنجه آزاد شده است.

افغانستان از پاکستان خواست هرچه زودتر عوامل این آدم ربایی را دستگیر و محاکمه کند.

واکنش تند سخنگوی وزارت داخله افغانستان به ماجرای ربوده شدن دختر سفیر

کلیدواژه