اسد 01, 1400 09:31 Asia/Kabul
  • تاکید روسیه بر همکاری آمریکا و داعش در افغانستان
    تاکید روسیه بر همکاری آمریکا و داعش در افغانستان

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه بر همکاری آمریکا و گروه تروریستی داعش در سوریه و افغانستان تاکید کرد.

به گزارش رادیودری، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنج شنبه گفت: مسکو اسناد و مدارک زیادی در دست دارد که حاکی از همکاری نزدیک آمریکا و گروه تروریستی داعش است.

زاخارووا تاکید کرد: این اسناد و مدارک بسیار روشن و محکم هستند و می‌توان آن‌ها را به نهاد‌های بین المللی همچون سازمان ملل متحد ارائه کرد. علاوه بر همکاری آمریکا و داعش در سوریه، مسکو مدارک بسیار زیادی از همکاری آمریکا و تروریست‌های داعش در افغانستان را جمع‌آوری کرده است.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی روسیه با بیان اینکه مدارک بدست آمده همگی دقیق و با جزییات کامل هستند، افزود: شیوه جمع‌آوری اسناد و مدارک از سوی روسیه به سبک آنگلو ساکسون‌ها نیست که در شورای امنیت سازمان ملل جار و جنجال به پا کنند و سپس جعلی از آب در بیایند.

پیش از این «ضمیر کابلوف» نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان گفته بود، نیروهای آمریکایی و متحدان این کشور در افغانستان با گروه تروریستی داعش ارتباط داشته و با آن همکاری می کردند. 

آمریکا و متحدانش در سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان به این کشور حمله کردند.

هم اکنون خروج خفت بار نیروهای آمریکایی از افغانستان در حالی صورت می گیرد، که حضور حدود بیست ساله این نیروها، دستاوردی جز کشتار ده ها هزار تن از مردم مظلوم این کشور، تخریب زیرساخت ها و افزایش تولید مواد مخدر نداشته است.

افشاگری روسیه درباره ارتباط نیروهای آمریکایی با داعش در افغانستان

کلیدواژه