اسد 02, 1400 08:42 Asia/Kabul
  • تاکید اروپا و آمریکا بر کاهش خشونت طالبان در افغانستان
    تاکید اروپا و آمریکا بر کاهش خشونت طالبان در افغانستان

نمایندگان اتحادیه اروپا و امریکا در بیانیه‌ای از طالبان خواستند تا خشونت‌ها را در افغانستان کاهش دهند.

به گزارش ایرنا، نمایندگان ویژه ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ناتو، نروژ و بریتانیا 22 ژوئیه در نشستی در رم پایتخت ایتالیا اوضاع افغانستان و تحولات صلح در این کشور را بررسی کردند.

اتحادیه اروپا و آمریکا در پایان در بیانیه ای مشترک از افزایش خشونت ها، ادامه حملات نظامی طالبان و موارد جدی گزارش شده از نقض حقوق بشر در مناطق درگیری‌ به شدت اظهار نگرانی کرده و از همه طرف‌های درگیر خواسته اند که خشونت را کاهش دهند، از غیرنظامیان محافظت کنند و به قوانین بین‌المللی و بشردوستانه احترام بگذارند.

گروه طالبان همزمان با اعلام تاریخ خروج آخرین نظامیان آمریکایی از افغانستان و شکست مذاکرات صلح بین طرف های افغان، تلاش برای تسخیر مناطق بیشتری از خاک افغانستان را تشدید کرده است.

پیشروی های طالبان همزمان با اعلام زمان بندی خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان، نگرانی کشورهای منطقه را موجب شده و به هراس از افزایش بی ثباتی در افغانستان نیز دامن زده است.

آمریکا 20 سال پیش به بهانه مبارزه با تروریسم، نیروهای خود را به افغانستان اعزام کرد و هم اکنون تصمیم گرفته است نیروهایش را تا 11 سپتامبر از این کشور خارج کند.

تلاش بایدن برای توجیه خروج زودهنگام نظامیان آمریکایی از افغانستان

کلیدواژه