گفت و گوی سیاسی راهکار حل بحران افغانستان
(last modified 1400-05-03T08:54:12+00:00 )
اسد 03, 1400 13:24 Asia/Kabul
  • گفت و گوی سیاسی راهکار حل بحران افغانستان
    گفت و گوی سیاسی راهکار حل بحران افغانستان

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران گفت: بحران افغانستان می‌تواند با اتکا به مردم و گفتگو میان جریانات سیاسی داخلی حل شود.

به گزارش رادیو دری ؛«محمود عباس زاده مشکینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به بحران افغانستان و راه حل عبور از آن افزود: شکل‌گیری مناسبات سیاسی برای اداره افغانستان باید متکی به رای مردم باشد و این موضوع بسیار اهمیت دارد.

عباس زاده مشکینی با تاکید بر اینکه سرنوشت افغانستان را باید مردمانش رقم بزنند،گفت: بخشی از مشکلاتی که امروزه در افغانستان شاهد آن هستیم به دلیل مداخلات بیگانگان است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران تصریح کرد: هر اتفاقی که در افغانستان شکل بگیرد باید منطبق بر نظر، نگاه و انتخاب مردم این کشور باشد.

عباس زاده مشکینی گفت: آمریکایی‌ها دو دهه در افغانستان حضور دارند و برای تامین امنیت در این کشور هیچ اقدامی انجام نداند و حتی زیرساخت‌های آنجا را نیز منهدم کردند، پس الان هم باید پاسخگو باشند، زیرا کشوری را اشغال کرده اند و سبب شکل گیری درگیری‌ها ی فراوانی در افغانستان شده اند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد: مذاکرات بین الافغانی تاثیر بسزایی در حل بحران افغانستان دارد و قطعا جمهوری اسلامی ایران هم از مذاکراتی که باعث ایجاد صلح و ثبات در این کشور شود استقبال خواهد کرد.

مذاکرات بین‌الافغانی؛ تنها راه حل عبور از چالش‌های افغانستان

کلیدواژه