اسد 05, 1400 13:56 Asia/Kabul
  • انتقاد نهاد « نی » از بازداشت چهار خبرنگار در ولایت قندهار
    انتقاد نهاد « نی » از بازداشت چهار خبرنگار در ولایت قندهار

سازمان حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان موسوم به «نی » بازداشت 4 خبرنگار در ولایت قندهار را غیرقانونی دانسته و آزادی آنان را خواستار شده است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، "بسم الله وطن دوست"، " قدرت سلطانی"، "محب عبیدی"  کارکنان رادیو " ملت ژغ" و "ثناء الله صیام" تصویربردار خبرگزاری "شینهوا" دیروز در منطقه شوراندام شهر قندهار بازداشت شدند.

اداره امنیت ملی قندهار این خبرنگاران را زمانی بازداشت کرده است که گفته می شد به منطقه زیر سلطه طالبان در این ولایت رفته و با یکی از فرماندهان این گروه دیدار و مصاحبه کرده بودند.

در واکنش به این اقدام اداره امنیت ملی قندهار، سازمان نی در بیانیه ای اعلام کرد: بازداشت غیرقانونی و به بند کشیدن خبرنگاران سبب خواهد شد تا آنان نتوانند در مناطق جنگی حضور یابند و اوضاع کسانی را که در این مناطق گرفتار شده اند بازتاب دهند و این مساله خلاف اصول آزادی بیان و حقوق بشر است.

این بیانیه تاکید کرده است که هر گونه خطای خبرنگاران باید بر اساس ماده 43 قانون رسانه های همگانی در کمیسیون رسیدگی به شکایات و تخلفات رسانه ای بررسی شود.

در حالی 24 ساعت از بازداشت این چهار خبرنگار در ولایت قندهار می گذرد که اداره امنیت ملی این ولایت اعلام کرده بود  که دستگیری این خبرنگاران به دستور  شورای امنیت صورت گرفته است و آنها به زودی آزاد خواهند شد.

تاکنون از سرنوشت بازداشت شدگان اطلاعی در دست نیست و گزارش ها از نگرانی خانواده های این افراد حکایت دارد.

نهاد «نی»: اوضاع خبرنگاران و رسانه‌ها در افغانستان وخیم است

کلیدواژه