اسد 06, 1400 10:49 Asia/Kabul
  • محکومیت مقام سابق نیروی هوایی آمریکا به دلیل افشای اطلاعات
    محکومیت مقام سابق نیروی هوایی آمریکا به دلیل افشای اطلاعات

یک تحلیلگر اطلاعاتی سابق نیروی هوایی آمریکا به دلیل افشای اسرار به افغانستان به حبس محکوم شد.

به گزارش "آسوشیتدپرس"، «دانیل هیل» (Daniel Hill) تحلیلگر اطلاعاتی سابق نیروی هوایی آمریکا از ایالت تنسی این کشور، به دلیل افشای اطلاعاتی محرمانه درباره پهپاد‌های آمریکایی به افغانستان به ۴۵ ماه زندان محکوم شد.

براساس این گزارش، «هیل» که وظیفه استقرار پهپاد‌های آمریکایی را در افغانستان داشت، درباره دلیل این اقدامش گفت: «از روی احساس گناه برای کشته شدن غیرنظامیان در افغانستان اطلاعات را افشا کرده است.»

از سوی دیگر، یک قاضی دادگاه در آمریکا با تاکید بر آن که نباید اسرار دولتی افشا شود، اعلام کرد، «دانیل هیل» به غیر از این اتهامات دیگری نیز دارد.

دادستان‌های آمریکا نیز در این باره اعلام کردند که «دانیل هیل» در سال ۲۰۱۲ به افغانستان اعزام شد، اما از اعتماد آمریکا سوءاستفاده کرد.

آمریکا پس از چند بار خلف وعده اعلام کرد، نیروهایش را تا 11 سپتامبر 2021 (20سنبله) از افغانستان خارج می کند.

خروح خفت بار نیروهای آمریکایی در افغانستان در حالی صورت می گیرد، که حضور حدود بیست ساله آمریکا در افغانستان، دستاوردی جز کشتار ده ها هزار تن از مردم مظلوم این کشور، تخریب زیرساخت ها و افزایش تولید مواد مخدر نداشته است.

آمریکا و متحدانش در سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان به این کشور حمله کردند و این اشغالگری باعث جنگ، درگیری و نابودی زیر بناهای اقتصادی افغانستان شده و ناامنی، تروریسم هم افزایش یافته است.

دویچه‌وله: افشای جنایات نظامیان استرالیایی در افغانستان تنها ذره‌ای از خروار است

کلیدواژه