اسد 06, 1400 13:16 Asia/Kabul
  • اوضاع افغانستان محور دیدار مقامات ارشد ازبکستان و روسیه
    اوضاع افغانستان محور دیدار مقامات ارشد ازبکستان و روسیه

نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در امور افغانستان با سفیر روسیه در بیشکک دیدار و درباره اوضاع کنونی افغانستان رایزنی کرد.

به گزارش رادیودری، «عصمت‌الله ایرگاش‌یف» نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در امور افغانستان در دیدار با «اولگ مالگین‌اف» سفیر روسیه آخرین تلاش‌های دو کشور و جامعه بین المللی را برای گسترش بیش از پیش همکاری‌های دوجانبه در روند صلح افغانستان مورد بررسی قرار داد.

سفیر روسیه در ازبکستان نیز نقش ازبکستان را در برقراری صلح بلندمدت و پایدار در افغانستان و همچنین تلاش بیشکک برای افزایش همگرایی منطقه‌ای را پراهمیت توصیف کرد.

مالگین‌اف همچنین برگزاری نشست بین‌المللی «آسیای مرکزی و جنوبی: به هم پیوستگی منطقه‌ای، تهدیدات و امکانات» (روز 16 ژوئیه سال 2021 میلادی) را در راستای افزایش همکاری های منطقه‌ای از جمله در مسائل افغانستان موفقیت آمیز دانست.

اعضای گروه طالبان از بیش از دو ماه نیم گذشته همزمان با اعلام خروج نظامیان آمریکایی و خارجی از افغانستان با تشدید حملات به مناطق مختلف این کشور،  بخش های وسیعی از افغانستان را تصرف کرده اند. نیروهای دولتی افغانستان هم در حال مقابله با اعضای گروه طالبان هستند .

پیشروی طالبان در مناطق مختلف افغانستان باعث تشدید بی ثباتی در این کشور شده است.

روسای جمهوری ازبکستان و افغانستان: ابزار نظامی راه حل بحران افغانستان نیست

کلیدواژه