اسد 06, 1400 15:20 Asia/Kabul
  • آنتونوف:‌ روسیه و آمریکا در افغانستان منافع مشترک دارند
    آنتونوف:‌ روسیه و آمریکا در افغانستان منافع مشترک دارند

سفیر روسیه در آمریکا گفت: منافع روسیه و آمریکا در افغانستان بسیار به هم نزدیک است و با توجه به وخامت اوضاع در این کشور مهم است که روند حقیقی گفتگوها بین کابل و طالبان اجرا شود و ائتلافی جدید برای شکل گیری یک دولت انتقالی در افغانستان ایجاد شود.

به گزارش رادیو دری؛ آناتولی آنتونوف افزود:  روسیه به دنبال میزبانی یک نشست دیگر برای تروئیکای گسترش یافته درباره افغانستان با حضور کشورهای عضو و اپوزیسیون مسلح افغانستان است تا در  محیطی سازنده جنبه‌های مختلف دولت آینده افغانستان بررسی شود.

وی اضافه کرد: مسکو و واشنگتن گفتگوی واقعی را درباره افغانستان حفظ کرده‌اند که هدفش دستیابی به سازش مجدد ملی در این کشور است.

 سفیر روسیه در آمریکا تاکید کرد: حذف احتمالی آمریکا از لیست کشورهای غیر دوست روسیه نیازمند اصلاح سیاست آمریکا بوده و مشخص است که این تغییر موضع در تصمیم گیری‌های روسیه به اصلاحاتی در رویکردهای آمریکا نیاز دارد زیرا همین رویکردها عامل اصلی بی ثباتی در روابط بین دو کشور است.

آنتونوف همچنین به این مساله اشاره کرد که مسکو آماده گفتگویی عادلانه و منصفانه با آمریکا درباره امنیت سایبری است و رویکردی مسوولانه در قبال مسایل امنیت سایبری دارد.

مقام آمریکایی: روسیه دلیل خروج آمریکا از افغانستان و عراق است

کلیدواژه