اسد 07, 1400 14:35 Asia/Kabul
  • نشست تروییکای افغانستان هفته آتی در دوحه برگزار می شود
    نشست تروییکای افغانستان هفته آتی در دوحه برگزار می شود

نماینده رییس جمهوری روسیه در امور افغانستان این احتمال را که نیروهای چینی پس از خروج کامل آمریکا از افغانستان وارد این کشور شوند رد کرد.

به گزارش رادیو دری، ضمیر کابلوف روز پنجشنبه در کنفرانس خبری در «ریانووستی» گفت: هیچ گونه دلیل یا نشانه‌ای مبنی بر چنین اقدامی از طرف دولت چین وجود ندارد. 

نماینده رییس جمهوری روسیه در افغانستان با اشاره به اوضاع اخیر این کشور اضافه کرد: اگر چه گروه طالبان بیش از نصف سرزمین افغانستان را تحت کنترل خود دارد اما نخواهد توانست به طور کامل این کشور را به تصرف درآورد.

کابلوف همچنین این احتمال را بعید ندانست که ترکیه نیز در روند حل و فصل سیاسی مسایل افغانستان مشارکت کند. 

وی همچنین از برگزاری  نشست بعدی روسیه، آمریکا، چین و پاکستان درباره صلح افغانستان در هفته آینده خبر داد و اضافه کرد: گروه تروییکای گسترش یافته این نشست را هفته آینده در دوحه پایتخت قطر برگزار می کند.

در هفته‌های اخیر، جنگ داخلی در افغانستان با افزایش حملات گروه طالبان به مناطق تحت کنترل حکومت این کشور تشدید شده و اوضاع را ناامن‌تر کرده است.

گروه طالبان هم اکنون تقریبا همه مناطق مرزی افغانستان و تاجیکستان را تحت کنترل دارد و چندی پیش صدها نفر از نیروهای افغانستانی به تاجیکستان گریختند. 

روسیه برای آغاز مذاکرات بین افغان ها برای برقراری سازش ملی در این کشور تلاش می‌کند و بیست و پنجم سرطان «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با «محمد اشرف غنی» رییس جمهوری افغانستان، خواستار آغاز فوری گفت و گوهای داخلی در این کشور شد.

آنتونوف:‌ روسیه و آمریکا در افغانستان منافع مشترک دارند

 

 

کلیدواژه