اسد 10, 1400 11:28 Asia/Kabul
  • ورود نیروهای تازه نفس ارتش به ولایت هرات
    ورود نیروهای تازه نفس ارتش به ولایت هرات

همزمان با تشدید درگیری ها نزدیک شهر هرات، حدود 300 نیروی تازه نفس امروز برای مقابله با گروه طالبان وارد این شهر شدند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، منطقه‌ غیبتان و سینان (آزادان) در غرب شهر هرات  متصل به ناحیه نهم این شهر هم اکنون میدان نبرد است و نیروهای مردمی در حال درگیری هستند.

منابع خبری اعلام کرده اند که طالبان‌ مسلح از خانه‌های مردم  به عنوان سنگر استفاده می کنند.

در همین حال جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات نیز گفته است که نیروهای امنیتی ومردمی سرگرم پاکسازی مناطق اطراف پل مالان در نزدیکی شهر هرات از وجود افراد طالبان هستند.

در روزهای گذشته، طالبان حملات وسیعی را در اطراف شهر هرات آغاز کرده بودند که با واکنش نیروهای امنیتی و خیزش مردمی مجبور به عقب نشینی شدند.

امیر محمد اسماعیل خان یکی از چهره های جهادی و از فرماندهان خیزش مردمی در هرات، وزارت دفاع را به سهل انگاری در اعزام نیروهای تازه نفس به این شهر متهم کرده بود.

از سوی دیگر عبدالصبور قانع  والی هرات به رسانه‌ها گفته است که "اطمینان می‌دهیم که شهر هرات مصون است و طالبان نمی‌توانند وارد شهر هرات شود."

 در روزهای اخیر فیلمی منتشر شده است که امیر محمد اسماعیل خان والی سابق هرات را در کنار عبدالصبور قانع والی کنونی این ولایت نشان می دهد که در خط  مقدم مبارزه علیه طالبان حضور دارند.

در روزهای گذشته، طالبان حلقه محاصره شهر هرات را تنگ‌تر کرده و خود را به نزدیکی شهر رسانده بود.

اکنون از ۱۷ ولسوالی ولایت هرات تنها دو ولسوالی از جمله شهر هرات در کنترل دولت است.

درگیری‌های تازه در اطراف شهر هرات از سه روز قبل آغاز شده است و طالبان توانسته اند با تصرف پل مالان و پل پشتو خود را به 10 کیلومتری شهر هرات برسانند، اما این پیشروی آنان متوقف شده است.

حمله طالبان به شهر هرات ناکام ماند

پاکسازی مناطقی در ولایت هرات از نیروهای طالبان

 

 

کلیدواژه