اسد 10, 1400 17:49 Asia/Kabul
  • کشته و زخمی شدن بیش از 120 عضو طالبان در شمال افغانستان
    کشته و زخمی شدن بیش از 120 عضو طالبان در شمال افغانستان

نیروهای امنیتی افغانستان از کشته و زخمی شدن ۱۲۳ تن از افراد گروه طالبان در شمال این کشور خبر می دهند.

به گزارش رادیو دری، بخش مطبوعاتی قول اردوی ۲۰۹ شاهین با نشر خبرنامه ای اعلام کرد در حملات نظامی که علیه مخالفان مسلح دولت در ولایات بلخ ، جوزجان و فاریاب انجام شده ده ها تن از افراد گروه طالبان به کشته و یا زخمی شده اند. 
در خبرنامه آمده است، در دو حمله هوایی که بالای تجمع گروه طالبان در ولسوالی چمتال ولایت بلخ انجام شده ۲۱ تن از اعضای گروه طالبان به کشته شدند .
خبرنامه افزوده که در دو حمله جداگانه هوایی در ولایت جوزجان نیز ۶۸  تن از گروه طالبان کشته و زخمی شده اند .
همچنین قوای هوایی ارتشیان افغانستان یک کاروان شبه نظامیان گروه طالبان را در منطقه دشت لیلی هدف حملات راکتی قرار دادند که منجر به کشته شدن ۳۷ تن و زخمی شدن ۱۴ تن دیگر از افراد این گروه شده است .
 گفته شده است که یک مخفی گاه مخالفان مسلح دولت باچند دستگاه وسائط نقلیه موتوری طالبان نیز منهدم شده و ۳۱ تن از افراد طالبان کشته شده اند .
این حملات در روستاهای سال زمان، مرغاب ، حسن تابین و ایتمه قلعه انجام شده که منجر به کشته شدن ۲۱ تن و زخمی شدن ۱۰ تن دیگر از افراد این گروه شده است. 
خبرنامه از تخریب چندین قبضه سلاح و مهمات گروه طالبان نیز خبر داده است .
خبر نامه خاطرنشان کرده که ۴ تن از مخالفان مسلح دولت افغانستان زمانی کشته و زخمی شدند که حملات مسلح شان را بالای منطقه سبز ولسوالی پشتونکوت آغاز کرده بودند .
خبرنامه اضافه نموده که در این درگیری ها یک سرگروه طالبان بنام قاری گل مشهور به زبیر کشته شده و سه تن دیگر از همراهانش زخمی شده اند .

کشته شدن 189 عضو دیگر گروه طالبان در افغانستان

کلیدواژه