اسد 14, 1400 09:31 Asia/Kabul
  • حمایت زنان از نیروهای امنیتی و مقاومت مردمی در غرب افغانستان
    حمایت زنان از نیروهای امنیتی و مقاومت مردمی در غرب افغانستان

شماری از زنان ولایت هرات در غرب افغانستان با اعلام حمایت از "محمد اسماعیل خان" فرمانده نیروهای مردمی، حملات طالبان به این ولایت را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری صدای افغان (آوا)- سوسن کاظمی، یکی از بانوان هرات گفت: به دلیل حمله طالبان به شهر هرات و تخریب گسترده زیرساخت ها، زنان این شهر حمایت و پشتیبانی شان را از نیروهای جبهه مقاومت مردمی به رهبری محمد اسماعیل خان و نیروهای امنیتی اعلام می‌کنند.این زن افغان افزود: از چند روز پیش تعدادی از بانوان همه روزه برای نیروهایی که در خط نخست جنگ در هرات قرار دارند، غذا و نوشیدنی تهیه می‌کنند.

کاظمی گفت: زنان هرات تاکنون برای بیش از "یک هزار" تن از نیروهای امنیتی و مقاومت مردمی غذا و نوشیدنی تهیه کرده‌اند و در آینده هم آماده همکاری بیشتر هستند.فرخنده اقیار، یکی دیگر از این بانوان اظهار داشت: بسیاری از زنان در حمایت از نیروهای امنیتی خون داده و آماده هر نوع همکاری در کنار نیروهای مردمی هستند.

درهمین حال، عبدالرازق احمدی، سخنگوی جبهه مقاومت مردمی حوزه غرب افغانستان گفت: زن و مرد این سرزمین از عملکرد طالبان ابراز تنفر می‌کنند و آنان محکوم به شکست هستند چرا که طالبان  با این گونه حملات تهاجمی دیگر در قلب مردم افغانستان جای ندارند و شهروندان این کشور متنفر از این گروه می‌‌‌باشند.

نگرانی زنان افغانستان از پیشروی طالبان

کلیدواژه