اسد 14, 1400 17:13 Asia/Kabul
  • ژنرال دوستم سیاستمداران افغانستان را به همدلی و اعتماد فراخواند
    ژنرال دوستم سیاستمداران افغانستان را به همدلی و اعتماد فراخواند

رهبر حزب جنبش ملی افغانستان که به تازگی از ترکیه به کشورش بازگشته است می‌گوید که توطئه‌ٔ دشمن بزرگ است و برای درهم‌کوبیدن این توطئه نیاز است تا همه‌ٔ سیاستمداران گردهم‌ آیند و تصمیمی جدی و بزرگ بگیرند.

به گزارش رادیو دری، ژنرال عبدالرشید دوستم رهبر حزب جنبش ملی افغانستان در نشستی در کابل از رهبران سیاسی خواست که دربارۀ اوضاع کنونی این کشور تصمیمی جدی و قاطع بگیرند و از افغانستان دفاع کنند.

 دوستم افزود: آنچه این روزها در افغانستان روی می دهد دسیسه ای کوچک نیست تا با حرکت‌های خرد و کوچک بتوانیم آنها را خنثی کنیم.

وی خطاب به سیاستمداران و نظامیان افغان تاکید کرد: باید به یکدیگر اعتماد و از این وطن دفاع کنیم تا همچنان که نقشه های شوم دشمن را بارها خنثی کردیم  این بار هم بتوانیم جوابی فراموش ناشدنی به آنها بدهیم و مردم نیز ما را در این امر تنها نخواهند گذاشت.

رهبر حزب جنبش ملی افغانستان با اشاره به افزایش فشار دشمن بر ولایت‌های جوزجان، تخار، هرات، هلمند و قندهار اضافه کرد: امروز باید سینه خود را سپر کنیم و اثبات کنیم که در تاریخ ما فریبکار نبودیم و ملت را فریب ندادیم و بر سر پیمان خود ایستاده ایم و از این خاک دفاع می‌کنیم.

 

آمادگی هواداران مارشال دوستم برای مبارزه با طالبان

 

 درخواست دوستم از طالبان برای پایان خشونت‌ها

کلیدواژه