اسد 15, 1400 11:26 Asia/Kabul
  • بیشترین آسیب از بحران مهاجرت افغان‌ها متوجه ایران و ترکیه است
    بیشترین آسیب از بحران مهاجرت افغان‌ها متوجه ایران و ترکیه است

رئیس مجلس ترکیه اعلام کرد که ایران و ترکیه از بحران مهاجرت افغان‌ها بیشتر از هر کشور دیگری متاثر می‌شوند .

به گزارش رادیو دری ، مصطفی شنتوپ،  که به تهران سفر کرده، در دیدار با محمد باقر قالیباف، همتای ایرانی خود با تاکید اینکه روابط دو جانبه ایران و ترکیه در سطح منطقه ای و جهانی با ارزش است، به همین دلیل نیز باید روابط دو کشور را در تمامی زمینه ها گسترش دهند، درباره وضعیت افغان ها گفت: عدم ثبات سیاسی و بحران مهاجرت در افغانستان مساله مشترک کشورهای اسلامی است.

رئیس مجلس ترکیه با بیان اینکه پیام تبریک رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور را به ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری جدید ایران تقدیم کرده است، افزود، ایران و ترکیه باید به منظور ایجاد ثبات و توقف موج مهاجرت در افغانستان همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

مصطفی شنتوپ، همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت روابط پارلمانی، گفت، گروه تروریستی پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) یک تهدید منطقه ای است، به همین دلیل همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم نیز باید گسترش یابد.

مصطفی شنتوپ و نعمان کورتولموش ، رئیس مجلس و معاون حزب عدالت و توسعه ترکیه به منظور شرکت در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی، به عنوان رئیس جمهوری ایران به تهران سفر کرده اند.

انتقاد ترکیه از برنامه آمریکا درباره مهاجرت و اسکان افغان‌ها

کلیدواژه