اسد 16, 1400 08:46 Asia/Kabul
  • مقام امنیتی پاکستان: بحران افغانستان راهکار نظامی ندارد
    مقام امنیتی پاکستان: بحران افغانستان راهکار نظامی ندارد

مشاور امنیت ملی پاکستان گفت بحران افغانستان هیچ راهکار نظامی ندارد و طالبان و دولت افغانستان باید برای رسیدن به صلح پایدار بدون هیچ گونه مداخله خارجی به طور مشترک برای آینده کشور و به نفع مردم خود تصمیم گیری کنند.

به گزارش رادیو دری، «معید یوسف»مشاور امنیت ملی پاکستان افزود: اسلام آباد به هیچ عنوان نمی تواند متحمل ناپایداری و ناامنی دوباره در افغانستان شود زیرا بی ثباتی افغانستان در گذشته تاثیرات منفی گسترده ای بر پاکستان و منطقه داشته است.

وی در پایان سفر یک هفته ای خود به آمریکا در گفتگو با خبرنگاران در واشنگتن ادعاهای موجود در زمینه نفوذ پاکستان بر طالبان را  رد کرد و افزود: اسلام آباد  تنها با ارتباطاتی که با برخی از سران طالبان دارد آنان را متقاعد کرد  که در مذاکرات صلح دوحه حضور پیدا کنند و پس از خروج آمریکا از افغانستان نفوذ اسلام آباد بر طالبان نیز به طور چشم گیری کاهش پیدا کرده است.

این درحالی است که دولت افغانستان بارها پاکستان را به حمایت از طالبان و تشدید وخامت اوضاع در افغانستان متهم کرده است.

در یک ماه و نیم گذشته روابط پاکستان و افغانستان در پی متهم کردن اسلام آباد به حمایت از طالبان از سوی برخی از مقامات کابل و ماجرای ربایش دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد دچار تنش شده است به طوری که دو طرف سفیران یکدیگر را فرا خوانده اند.

پاکستان ادعای پناه دادن به طالبان را رد کرد

 

کلیدواژه