اسد 17, 1400 08:26 Asia/Kabul
  • جنگنده‌های آمریکایی مواضع طالبان را در شبرغان بمباران کردند
    جنگنده‌های آمریکایی مواضع طالبان را در شبرغان بمباران کردند

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که شب گذشته بمب افکن های B-52 آمریکا اهداف طالبان را در شبرغان مرکز ولایت جوزجان هدف قرار دادند.

به گزارش رادیو دری، " فواد امان " معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد: در‌ حملات هوایی شب گذشته جنگنده های امریکایی که تجمعات و مخفی گاه های طالبان را هدف قرار دادند 200 نفر از طالبان کشته شدند .

وی افزود : در این حملات 100 دستگاه خودروی سواری و مقادیری مهمات طالبان نیز منهدم شد.

روزنامه دیلی میل در همین زمینه نوشت: رییس جمهوری امریکا از ارتش این کشور خواسته است مواضع طالبان در افغانستان را با بمب افکن های B-52 و هواپیمای جنگی AC-130  هدف قرار دهند.

گفته می شود این اقدام جو بایدن برای جلوگیری از حملات طالبان به  مراکز  قندهار، هرات و هلمند انجام  گرفته است.

گروه طالبان روز چهارشنبه گذشته در واکنش به حملات ارتش آمریکا به مواضع این گروه همزمان با خروج نظامیان این کشور از افغانستان اعلام کرد: طالبان حملات به مراکز ولایات افغانستان را تشدید می‌کند.

این  در حالی است  که امریکا  در مدت بیست سال  حضور نظامی شکست خورده  خود در افغانستان  در سرکوب طالبان ناتوان بود  و حضورش رهاوردی جز گسترش تروریسم، جنگ، خشونت، بی ثباتی و ناامنی و کشتار دهها هزار نفر از مردم این کشور نداشته است .

پیش از این آمریکا و بریتانیا همزمان با پیشروی‌های طالبان و وخیم شدن اوضاع امنیتی افغانستان از شهروندان خود درخواست  کرده بودند که فورا خاک این کشور را ترک کنند.

واکنش گروه طالبان به حملات هوایی ارتش آمریکا

 


 

کلیدواژه