اسد 17, 1400 09:32 Asia/Kabul
  • طالبان: ساکنان ولایت های جوزجان و نیمروز در شهرهایشان بمانند
    طالبان: ساکنان ولایت های جوزجان و نیمروز در شهرهایشان بمانند

طالبان از کارمندان دولتی در ولایت های نیمروز و جوزجان خواست محل سکونت و کار خود را ترک نکنند زیرا خطری آنها را تهدید نمی کند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، در پی تصرف شهرهای زرنج و شبرغان مراکز ولایت های نیمروز و جوزجان و تلاش بسیاری از ساکنان این شهرها برای مهاجرت از این شهرها، گروه طالبان در بیانیه ای از ماموران سابق دولتی، کارمندان بخش‌های مختلف دولت و حتی نیروهای نظامی خواست از این گروه ترسی نداشته باشند و برای کوچ از این مناطق هیچ تلاشی نکنند.

طالبان در این بیانیه مدعی شده است که این گروه پس از کنترل هر ولایت، ولسوالی و منطقه برای ساکنان آنجا عفو عمومی اعلام می کند و با خانه و زندگی اشخاص کاری ندارد و مردم می توانند آرام به زندگی خود ادامه دهند.

طالبان همچنین ادعا کرده است که با هیچ کسی از روش‌های غیر انسانی و غیر اسلامی برخورد نمی کند و برخی اخباری که درباره این گروه منتشر می شود تبلیغات دشمنان آنهاست.

این بیانیه طالبان در حالی صادر می شود که کارشناسان مسایل افغانستان معتقدند تجربه مردم در اغلب مناطق این کشور آنها را از نقض چنین اعلامیه هایی نگران می کند.

در روزهای اخیر انتشار اخباری مانند قتل فجیع « نظر محمد خاشه» هنرمند و طنزپرداز افغان به دست اعضای گروه طالبان و نیز کشته شدن «عبدالله عاطفی» شاعر و مورخ افغان در ولسوالی چوره ولایت ارزگان که به گفته مقامات رسمی او نیز به دست طالبان به قتل رسیده سبب افزایش تشویش و نگرانی مردم این کشور به ویژه در مناطق تحت سلطه طالبان شده است.

طالبان یک خلبان دیگر را ترور کرد

ادامه جنگ و درگیری در افغانستان و کشته شدن شاعر و مورخ افغان

انتقاد هنرمندان و سیاستمداران افغانستانی از قتل طنزپرداز افغان

 

کلیدواژه