اسد 19, 1400 12:04 Asia/Kabul
  • استعفای شماری از خلبانان نیروی هوایی افغانستان
    استعفای شماری از خلبانان نیروی هوایی افغانستان

در پی افزایش حملات هدفمند طالبان به خلبان های نیروی هوایی افغانستان برخی منابع خبری از ترک خدمت جمعی شماری از خلبان های ارتش این کشور خبر می دهند.

به گزارش رادیو دری؛ یکی از خلبان های ارتش افغانستان به روزنامه تایمز گفته است که خلبان‌های نیروهای هوایی از ترس انتقام گروه طالبان در پی ترک خدمت هستند.

وی با اشاره به سوگند خود برای دفاع از کشور اضافه کرد: اگر دولت افغانستان نتواند از او محافظت کند، قصد دارد این وظیفه را ترک کند.

گزارش ها حاکی است  نزدیک به 19 کارمند نیروی هوایی افغانستان از ترس جان خود از مقام‌های شان استعفا کرده اند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان روز شنبه در توییترش از ترور «حمیدالله عظیمی» خلبان بالگرد نوع بلیک هاک امریکایی در منطقه قلعه چهارسوق ولسوالی چهارآسیاب کابل خبر داد.

خلبانان این روزها در فهرست نخست ترور طالبان قرار دارند و دو مقام ارشد افغانستان نیز اعلام کرده اند که در ماههای اخیر دستکم هفت خلبان افغان هنگامی که خارج از پایگاه محل فعالیت خود بودند، ترور شده اند.

به گفته کارشناسان، کشتار هدفمند خلبانان افغان، تلاش طالبان برای از بین بردن توان نظامی دولت افغانستان در عرصه نیروی هوایی است.

اخیرا درگیری میان نیروهای دولتی افغانستان و گروه طالبان شدت یافته است و گروه طالبان موفق شده اند تاکنون 6 مرکز ولایت را تصرف کنند.

طالبان یک خلبان دیگر را ترور کرد

کلیدواژه