اسد 19, 1400 13:33 Asia/Kabul
  • جنگ ۶۰ هزار خانواده افغان را آواره کرد
    جنگ ۶۰ هزار خانواده افغان را آواره کرد

وزارت امور رسیدگی به حوادث افغانستان اعلام کرد: در دو ماه اخیر بیش از ۶۰ هزار خانواده در ۲۵ ولایت بر اثر جنگ آواره شده‌اند.

به گزارش رادیو دری؛ غلام بهاءالدین جیلانی وزیر امور رسیدگی به حوادث افغانستان در یک نشست خبری گفت که این خانواده‌ها بیشتر از ولایات شمال و شمال شرقی هستند که شمار آن‌ها در حال افزایش است و تاکنون به ۵۳ هزار خانواده کمک‌رسانی شده‌ است.

به گفته او ۱۷ هزار خانواده آواره به کابل پناه برده‌اند و ممکن است شمار آوارگانی که راهی  پایتخت می شوند به ۳۰ هزار خانواده برسد.

وزیر امور رسیدگی به حوادث  افغانستان افزود:  برای رسیدگی به آوارگان کابل کمیته‌ا‌ی متشکل از وزارت امور مهاجران وعودت کنندگان، وزارت دولت در امور ‏رسیدگی به حوادث و مقام ولایت کابل تشکیل شده است که تلاش می کند تا با برپایی پنج هزار خیمه در ‏باریک‌آب و بگرامی تا یک هفته‌ دیگر برای آوارگان، اردوگاه و سرپناه موقتی ایجاد کند‎.‎

جیلانی افزود: بیشترین آوارگان از ولایات قندهار، هلمند و فاریاب هستند و اخیرا آوارگی در ولایات قندوز، تخار و بدخشان نیز در پی تشدید جنگ افزایش یافته است.

وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث می‌گوید: در دو سال گذشته، به دلیل جنگ نزدیک به پنج میلیون نفر در ‏افغانستان آواره شده‌اند.

او از جامعه‌ جهانی خواست تا برای توقف خشونت‌ها بر طالبان فشار وارد کند‎.‎

گروه طالبان در این اواخر حملات خود را بر مراکز ولایات متمرکز کرده‌ است.

گزارش ضد و نقیض از هجوم آوارگان افغان به خاک ایران و ادامه جنگ و درگیری در افغانستان

کلیدواژه