اسد 20, 1400 16:59 Asia/Kabul
  • درخواست افغانستان برای احیای تحریم‌های بین‌المللی علیه طالبان
    درخواست افغانستان برای احیای تحریم‌های بین‌المللی علیه طالبان

در حالی که طالبان در ادامه پیشروی‌هایش در افغانستان سه ولایت دیگر این کشور را تصرف کرده است و برای پیشروی به سمت کابل آماده می‌شود، وزیر امور خارجه افغانستان اعمال مجدد تحریم‌های بین‌المللی بر رهبران طالبان را خواستار شد.

به گزارش رادیودری، با سقوط مراکز ولایات فراه، بغلان و بدخشان افغانستان در روز سه شنبه، مجموع مراکز ولایت های تصرف شده به دست طالبان  به ۹ شهر رسید.

حنیف اتمر  وزیر خارجه افغانستان در مصاحبه‌ای حملات طالبان را ناقض تعهداتی دانسته است  که این گروه بر طبق توافق فوریه ۲۰۲۰ شهر دوحه برای تسریع در خروج نظامی آمریکا از افغانستان امضا کردند و این نقض عهد مجوز یک پاسخ بین‌المللی شدید را صادر می‌کنند.

او از آمریکا و کشورهای دیگر خواست با احیای تحریم‌های سازمان ملل و ممنوعیت‌های مسافرتی علیه رهبران طالبان و همچنین با استفاده از نیروی نظامی به حملات این گروه شبه نظامی پاسخ دهند.

وزیر امور خارجه افغانستان اضافه کرد: شرایط امروز در افغانستان تهدید علیه صلح و امنیت بین‌المللی است و حملات به شهرها تبعاتی بی‌ثبات کننده را برای منطقه و جامعه بین‌المللی در پی خواهد داشت و  راه را برای آمدن دیگر گروه‌های تروریستی به افغانستان هموار خواهد کرد.

وی افزود: طالبان آسیب پذیری ویژه‌ای نسبت به احیای تحریم‌ها دارند زیرا بخش چشمگیری از رهبران این گروه هم اکنون در پایتخت قطر زندگی می‌کنند.

عبدالله عبدالله : طالبان تعهدات خود را نقض کرده است

 

کلیدواژه