احتمال بسته شدن سفارت آمریکا در کابل
(last modified 1400-05-21T07:25:17+00:00 )
اسد 21, 1400 11:55 Asia/Kabul
  • احتمال بسته شدن سفارت آمریکا در کابل
    احتمال بسته شدن سفارت آمریکا در کابل

یک نشریه آمریکایی از احتمال بسته‌شدن سفارت آمریکا در کابل تا پایان ماه اوت ( نهم سنبله) خبر داد.

به گزارش رادیو دری؛ نشریه «پالتیکو» بامداد پنجشنبه به نقل از سه منبع آگاه به گفتگو‌های درون دولت واشنگتن نوشت: «دولت آمریکا در حال بررسی چندین گزینه از جمله احتمال بستن سفارت خود در کابل است.»

وزارت خارجه آمریکا هم خبر بسته شدن احتمالی سفارت واشنگتن در کابل را رد نکرده و اعلام کرده است « همانطور که برای پست‌های دیپلماتیک خود در محیط‌های خطرناک ارزیابی انجام می‌دهیم، درخصوص افرادی که در سفارت ما در کابل مشغول خدمت هستند نیز تصمیماتی خواهیم گرفت تا آن‌ها را ایمن نگاه داریم».

یک مقام وزارت خارجه آمریکا به پالتیکو گفته است: «ما تهدید‌های امنیتی را برای تصمیم‌گیری در مورد امنیت کارکنان خود در سفارت در کابل ارزیابی می‌کنیم».

پالیتیکو به نقل از یک منبع  خبری دیگری نوشته است که در عین حال در دولت واشنگتن درباره اینکه به چه تعداد دیپلمات در کابل نیاز است، گفتگو‌های مداومی مطرح است.

پیش از این روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» به نقل از مقام‌های آگاه کنونی و پیشین آمریکا گزارش داد دولت بایدن خود را برای سقوط کابل بسیار زودتر از آنچه چند هفته پیش بیم آن می‌رفت، آماده می‌کند.

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ بین  آمریکا و طالبان، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد و این در حالی است که در هفته‌های اخیر جنگ در افغانستان شدت گرفته و طالبان موفق شده‌ است بسیاری از مناطق افغانستان را به تصرف خود درآورد.

تدارک آمریکا برای تخلیه اضطراری سفارت خود در کابل

سازمان ملل کارکنان خود را از افغانستان خارج نمی کند

 

 

کلیدواژه