اسد 22, 1400 09:23 Asia/Kabul
  • انتقاد ترامپ از نحوه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان
    انتقاد ترامپ از نحوه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان

رئیس جمهور پیشین آمریکا نحوه خروج نیروهای این کشور از افغانستان را غیر قابل قبول دانست و مدعی شد، می‌توانست آن را به شکل بسیار بهتری انجام دهد.

 به گزارش رادیو دری ،«دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، «شخصاً با رهبران ارشد طالبان گفت‌وگوهایی داشتم که بر اساس آن، آن‌ها فهمیده بودند که آنچه امروز در حال انجامش هستند قابل قبول نیست».

رئیس پیشین آمریکا افزود: «من خروج متفاوت و موفقیت‌آمیزتری را انجام می‌دادم و طالبان آن را بهتر از هر کس دیگری می‌فهمید. آنچه اکنون در حال رخ دادن است قابل قبول نیست. من این کار را به شکل خیلی بهتری انجام می‌دادم».

از سوی دیگر،  آنتونی بلینکن و لوید آستین وزیران خارجه و دفاع آمریکا با محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان گفتگو کردند. این دو مقام آمریکایی به رئیس جمهوری افغانستان اعلام کردند با توجه به تحولات موجود در وضعیت امنیتی کابل، در حال کاهش بیشتر تعداد نیروهای غیرنظامی خود در این کشور هستند.

در همین حال، جان بولتون مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ روز پنجشنبه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: ما در افغانستان نیستیم تا ملت آنها را بسازیم. ما برای محافظت از خودمان آنجا هستیم.

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر جنگ در افغانستان شدت گرفته و اعضای طالبان موفق شده‌اند بسیاری از مناطق افغانستان را به تصرف خود درآورند.

آمریکا و همپیمانانش با اقدامات اشتباه و تحریک آمیز خود طی ۲۰ سال گذشته در افغانستان که شامل شکنجه زندانیان، عملیات شبانه، قتل عام غیرنظامیان، افزایش کشت و تولید مواد مخدر و دهها مورد دیگر می شود، باعث به وجود آمدن وضعیت امروز در افغانستان شده‌اند.

آمریکایی‌ها با ترک افغانستان بیش از ۲۰ گروه تروریستی را از کشورهای مختلف جهان به این کشور آوردند و آینده مبهم و تاریکی را برای افغان‌ها رقم زدند.

ادعای دونالد ترامپ بر پایان دادن جنگ افغانستان

کلیدواژه