اسد 22, 1400 09:43 Asia/Kabul
  • هشدار لاوروف درباره تداوم حملات طالبان در افغانستان
    هشدار لاوروف درباره تداوم حملات طالبان در افغانستان

وزیر امور خارجه روسیه درباره تداوم حملات گروه طالبان در افغانستان هشدار داد.

به گزارش رادیو دری ، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در حاشیه یک همایش فرهنگی در شبه جزیره کریمه ضمن هشدار درباره تداوم حملات گروه طالبان در افغانستان اعلام کرد، آنچه که در این کشور رخ می دهد، نتیجه 20 سال حضور نظامی آمریکا در افغانستان است.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز پنجشنبه نیز در جمع برخی از دانشجویان این کشور اعلام کرد که اکنون وضعیت افغانستان در مقایسه با وضعیت پس از خروج نیروهای اتحاد جماهیر شوروی از افغانستان بدتر شده است. 

در هفته های اخیر، جنگ داخلی در افغانستان با افزایش حملات گروه طالبان به مناطق تحت کنترل حکومت این کشور تشدید شده و اوضاع افغانستان را نا امن تر کرده است.

گروه طالبان همزمان با اعلام تاریخ خروج آخرین نظامیان آمریکایی از افغانستان و شکست مذاکرات صلح بین طرف های افغان، تلاش برای تسخیر مناطق بیشتری از خاک افغانستان را تشدید کرده است.

پیشروی های طالبان همزمان با اعلام زمانبندی خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان، نگرانی کشورهای منطقه را موجب شده و به هراس از افزایش بی ثباتی در افغانستان نیز دامن زده است.

آمریکا در مدت بیست سال حضور نظامی شکست خورده خود در افغانستان در سرکوب طالبان ناتوان بوده و ثمره ای جزء گسترش تروریسم، جنگ، خشونت، بی ثباتی و نا امنی و کشتار ده ها هزار نفر از مردم این کشور نداشته است.

«سرگئی لاوروف» : سیاست های آمریکا، منطقه را بهم ریخته است

کلیدواژه