اسد 22, 1400 15:04 Asia/Kabul
  • اعتراف مقام پیشین آمریکا به \\\
    اعتراف مقام پیشین آمریکا به \\\"شکست عظیم\\\" در افغانستان

دستیار پیشین معاون وزیر دفاع آمریکا، راهبرد‌های واشنگتن در افغانستان را "شکستی عظیم" توصیف کرد.

به گزارش رادیو دری  ، «دیوید سِدنی» دستیار پیشین معاون وزیر دفاع آمریکا در امور افغانستان روز پنجشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گفت، آمریکا با شکست عظیم راهبرد‌های دیپلماتیک، نظامی و سیاسی خود در افغانستان روبرو شده است.

دستیار پیشین معاون وزیر دفاع آمریکا در امور افغانستان گفت، مذاکرات صلحی که در دوحه در جریان است تنها سبب ایجاد امید‌های واهی شده است، زیرا پیشروی‌های طالبان در افغانستان همچنان ادامه دارد.

دیوید سِدنی یادآور شد، بار‌ها ثابت شده است، ادعای آمریکا مبنی بر این که همچنان به حمایت از افغانستان ادامه می‌دهد، ادعایی دروغ است.

این مقام آمریکایی افزود، آمریکا در «به اصطلاح» گفتگو‌های صلح دروغین و تقلبی با طالبان در دوحه قطر حضور دارد. این گفتگو‌ها هیچگاه گفتگو‌هایی جدی برای صلح نبود، بلکه در ارتباط با تسلیم شدن بود. این گفتگو‌ها درباره به تعویق انداختن پیروزی نظامی طالبان بود و این همان اتفاقی است که هم اکنون در حال روی دادن است.

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر جنگ در افغانستان شدت گرفته و اعضای طالبان موفق شده‌اند بسیاری از مناطق افغانستان را به تصرف خود درآورند.

آمریکا و همپیمانانش با اقدامات اشتباه و تحریک آمیز خود طی ۲۰ سال گذشته در افغانستان که شامل شکنجه زندانیان، عملیات شبانه، قتل عام غیرنظامیان، افزایش کشت و تولید مواد مخدر و ده‌ها مورد دیگر می‌شود، باعث به وجود آمدن وضعیت امروز در افغانستان شده‌اند.

آمریکایی‌ها با ترک افغانستان بیش از ۲۰ گروه تروریستی را از کشور‌های مختلف جهان به این کشور آوردند و آینده مبهم و تاریکی را برای افغان‌ها رقم زدند.

عضو کنگره آمریکا: آمریکا بزرگترین بازنده در افغانستان است

کلیدواژه