اسد 22, 1400 21:49 Asia/Kabul

در حالی که برخی گزارش ها از سفر امیر محمد اسماعیل خان رهبر جبهه مقاومت هرات به کابل حکایت دارد، برخی منابع این خبر را رد می کنند.

به گزارش رادیو دری، گفته می شود طالبان به امیرمحمد اسماعیل خان اجازه داده است تا با هواپیما به کابل برود.

در همین زمینه یک نوار صوتی منتشر شده است که در آن امیرخان متقی وزیر پیشین اطلاعات و مسوول کمیسیون امور فرهنگی طالبان در تماس تلفنی با امیر اسماعیل خان به او می گوید که از سایر رهبران جمعیت اسلامی مانند صلاح‌الدین ربانی، یونس قانونی و عطا محمدنور بخواهد  تا به فرایند صلح بپیوندند و از این فرصت استفاده کنند.

این در حالی است که برخی منابع خبری معتبر اعلام کرده اند که اگر چه مقامات سابق دولتی در هرات از جمله موظفان وزارت داخله، وزارت دفاع و تعدادی از کارمندان امنیت ملی  امشب در پروازی راهی کابل شده اند، اما امیرمحمد اسماعیل خان در این سفر همراه آنان نبوده است.

به گفته این منابع خبری، طالبان از محمد اسماعیل خان  جویای تصمیمش درباره سفر به کابل شده اما وی گفته است که ترجیح می دهد در هرات و در خانه‌اش بماند.

تاکنون هیچ منبع رسمی و نهاد دولتی این خبرها را تایید نکرده است.

امیر محمد اسماعیل خان صبح امروز در حمله طالبان به هرات دستگیر و سپس به خانه اش منتقل شد تا در آنجا تحت نظر طالبان بماند.

گفته می شود که طالبان با مقامات هرات از جمله اسماعیل خان توافق کرده بودند که در برابر حفظ جان آنان و تامین امنیت مراکز مهم هرات، این شهر را به کنترل در آورند.

امیر اسماعیل خان در خانه‌اش تحت نظر است

 

کلیدواژه