اسد 23, 1400 15:41 Asia/Kabul
  • مقام نظامی سابق آمریکا: واشنگتن و همپیمانانش در افغانستان مرتکب اشتباه بزرگی شدند
    مقام نظامی سابق آمریکا: واشنگتن و همپیمانانش در افغانستان مرتکب اشتباه بزرگی شدند

فرمانده سابق نیرو‌های آمریکایی و ناتو در افغانستان خروج آمریکا و همپیمانان آن از این کشور را اشتباهی بزرگ توصیف کرد.

به گزارش رادیو دری ، دیوید پترائوس، فرمانده سابق نیرو‌های آمریکایی و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو در افغانستان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی بی سی با بیان اینکه واشنگتن باید از تصمیم خروج از افغانستان صرف نظر کند، گفت: وضع کنونی در این کشور یک کابوس است.

پترائوس افزود: هیچ نتیجه خوبی در افغانستان حاصل نخواهد شد مگر آن که آمریکا و همپیمانانش درک کنند که اشتباهات بزرگی در آن کشور مرتکب شده اند.

اوضاع امنیتی در افغانستان طی چند هفته اخیر در پی خروج غیر مسئولانه آمریکا بدتر از گذشته شده و نیروهای طالبان همزمان با اعلام خروج نظامیان آمریکایی و خارجی از افغانستان با تشدید حملات به مناطق مختلف این کشور، بخش های وسیعی از افغانستان را تصرف کرده اند . نیروهای دولتی افغانستان هم در حال مقابله با اعضای گروه طالبان هستند.

آمریکا پس از 20 سال اشغال نظامی افغانستان درحالی نیروهای خود را از کشور خارج می‌ کند که اوضاع امنیتی، اقتصادی و اجتماعی افغانستان در مقایسه با 20 سال قبل بدتر شده است.

بسیاری از مقام ها و شخصیت های افغان معتقدند که حضور نظامی 20 ساله نیروهای آمریکایی جز میلیاردها دلار خسارت و کشته شدن تعداد زیادی از سربازان آمریکایی و اعضای ناتو و همچنین جان باختن هزاران شهروند افغانستان دستاوردی نداشته است.

اعتراف مقام پیشین آمریکا به "شکست عظیم" در افغانستان

کلیدواژه