روسیه: برای مقابله با نفوذ داعش از سمت افغانستان آماده ایم
(last modified 1400-05-23T12:59:19+00:00 )
اسد 23, 1400 17:29 Asia/Kabul
  • روسیه: برای مقابله با نفوذ داعش از سمت افغانستان آماده ایم
    روسیه: برای مقابله با نفوذ داعش از سمت افغانستان آماده ایم

معاون وزیر امور خارجه روسیه، اعلام کرد حدود ۲ هزار از اعضای گروه تروریستی داعش در افغانستان به سر می برند که در صورت نفوذ به تاجیکستان از پایگاه ۲۰۱ برای مقابله به آنها استفاده خواهد شد.

به گزارش رادیو دری ، ولگ سیرومولوتف گفت: مسکو دائما به تقویت پایگاه نظامی خود در تاجیکستان می پردازد به این صورت که در پایان ماه جولای چند فروند جنگنده سوخو-۲۵ از پایگاه کانت در قرقیزستان به پایگاه ۲۰۱ منتقل شد.

وی افزود: دو روز پیش نیز ۱۷ دستگاه نفربرزرهی جدید از نوع ب. ام. پ-۲ام که در رزمایش اخیر سه جانبه در حارب میدان بکار گرفته شده بود به پایگاه ۲۰۱ در دوشنبه تحویل شد.

وی همچنین از کمک ۱.۱ میلیون دلاری روسیه به تاجیکستان برای احداث پاسگاه مرزی در منطقه مرزی ختلان در مرز با افغانستان خبر داد که توافقنامه آن قرار است در اینده نزدیک بین دو طرف امضا شود.   

معاون وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد که نفوذ داعش در مناطق شمال و شمال شرق افغانستان ، تهدید ایجاد خطر تروریستی در منطقه آسیای مرکزی از این کشور، اعزام تروریست ها برای بی ثبات کردن اوضاع آن کشورها و ضربه زدن به روند سازش عمومی در کشورهای منطقه موجب نگرانی جدی شده است.    

وی گفت که مبارزه موثر با گروه های تروریستی در افغانستان نیازمند تلاش های جمعی و تشریک مساعی همه گروه های سیاسی این کشور است.

اوضاع امنیتی در افغانستان طی چند هفته اخیر در پی خروج غیر مسئولانه آمریکا بدتر از گذشته شده و نیروهای طالبان همزمان با اعلام خروج نظامیان آمریکایی و خارجی از افغانستان با تشدید حملات به مناطق مختلف این کشور، بخش های وسیعی از افغانستان را تصرف کرده اند . نیروهای دولتی افغانستان هم در حال مقابله با اعضای گروه طالبان هستند.

آغاز رزمایش مشترک روسیه، تاجیکستان و ازبکستان در مرز افغانستان

کلیدواژه