اسد 24, 1400 17:44 Asia/Kabul
  • مسئولان بانکی افغانستان: اموال مردم نزد آنها محفوظ است
    مسئولان بانکی افغانستان: اموال مردم نزد آنها محفوظ است

مسئولان بانکی افغانستان اعلام کردند ،اموال مردم نزد آنها محفوظ است و مردم نباید از بیم تصرف کابل توسط طالبان به فکر خارج کردن پول های خود از بانک ها باشند.

به گزارش رادیو دری ،ساکنان کابل ، همزمان با پیشروی طالبان در مناطق مختلف این کشور از ترس نامشخص بودن وضعیت کابل، پول‌های خود را از بانک‌ها خارج می‌کنند. "عزیزی بانک" یکی از بانک‌های خصوصی افغانستان در کابل است که روز یکشنبه مردم این کشور با حضور گسترده در این بانک درحال خارج کردن پول‌های خود بودند .

این در حالی است که مسئولان بانکی افغانستان اعلام کردند ،اموال مردم نزد آنها محفوظ است و مردم نباید از بیم تصرف کابل توسط طالبان به فکر خارج کردن پول های خود از بانک ها باشند. در اعلامیه  اتحادیه بانک های   افغانستان که امروز (یکشنبه، 24 اسد) نشر شد، آمده است: «اخیراً بنا بر نابسامانی‌های سیاسی کشور مشتریان بالای بانک‌ها هجوم آورده و می‌خواهند پول‌های‌شان را برداشت کنند. اتحادیه بانک‌های افغانستان به نمایند‌گی از تمام بانک‌ها به شما هم‌وطنان عزیز اطمینان می‌دهد که پول شما در تمام بانک‌ها محفوظ است و از بابت پول خویش تشویش نداشته باشید.»

 در این اعلامیه تصریح شده است که بانک‌ها به عنوان نهاد مالی در تمام نظام‌ها فعالیت می‌کند و هیچ دولتی نمی‌تواند که مال شخصی مردم را حیف و میل کند.

کابل امروز ؛ مردم مقابل بانک‌ها تجمع کرده اند

کلیدواژه