اسد 25, 1400 09:27 Asia/Kabul
  • چاووش‌اوغلو: فعالیت‌های سفارت ترکیه در کابل ادامه دارد
    چاووش‌اوغلو: فعالیت‌های سفارت ترکیه در کابل ادامه دارد

وزیر خارجه ترکیه می گوید که تدابیر لازم برای امنیت نمایندگان دیپلماتیک و شهروندان ترکیه ای در افغانستان اتخاذ شده و تمامی کارکنان سفارت در کابل به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.

به گزارش رادیو دری ،مولود چاووش‌اوغلو، در بازگشت از الجزایر در ارتباط با آخرین تحولات در افغانستان گفت، در تماس با‌‌ شهروندان ترکیه ای و بازگانان و مدیران شرکت‌های ترک که در افغانستان حضور دارند، برای کمک به آنهایی که می خواهند این کشور را ترک کنند، اعلام آمادگی شده است .

وزیر خارجه ترکیه همچنین افزود، تماس و مذاکرات آنکارا با مقامات در کابل برای امنیت و رفاه شهروندان ترکیه ای در افغانستان، ادامه دارد.

صحبت های چاووش اوغلو در حالی است که پیش از این «رجب سویلو» مسئول بخش خاورمیانه وزارت خارجه ترکیه، روز یکشنبه گفت ، به دنبال تصرف بخش‌هایی زیادی از افغانستان از سوی نیروهای طالبان ترکیه نیز همانند برخی کشورهای دیگر درصدد بستن سفارت خود در کابل، پایتخت افغانستان است.

طالبان روز یکشنبه با محاصره کابل، پایتخت افغانستان از دولت خواست که اداره کشور و پایتخت را به صورت مسالمت‌آمیز به این گروه واگذار کنند و با خروج اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان از این کشور، طالبان عملا کنترل افغانستان را به دست گرفته است .

کلیدواژه