اسد 25, 1400 15:42 Asia/Kabul
  • دیدار رهبران سیاسی و جهادی افغان با وزیر خارجه پاکستان
    دیدار رهبران سیاسی و جهادی افغان با وزیر خارجه پاکستان

شاه‌محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با شماری از رهبران جهادی و سیاسی افغانستان گفته است که رهبران افغان باید از این فرصت تاریخی برای دستیابی به راه حل سیاسی گسترده و جامع استفاده کنند.

به گزارش رادیو دری، هیأتی متشکل از چهره‌های سیاسی افغانستان همچون کریم خلیلی، محمد محقق، صلاح‌الدین ربانی، یونس قانونی، احمدضیا مسعود، احمدولی مسعود، لطیف پدرام و خالد نور برای مشورت درباره اوضاع فعلی این کشور  به پاکستان سفر کرده اند .

قریشی در دیدار با این هیات  سیاسی گفته است که این کشور برای بهبود اوضاع افغانستان تلاش می‌کند و هدف نهایی پاکستان، افغانستانی صلح‌آمیز، متحد، دموکراتیک و مرفه است.

وی افزود: پاکستان امیدوار است بتواند با همکاران افغان خود، صلح و آشتی را برقرار کند.

به گفته وزیر امور خارجه پاکستان، کشورهای منطقه و جهان به‌ وضوح طرفدار صلح و سازش در افغانستان‌ هستند.

قریشی همچنین تاکید کرده است که گفت‌وگوهای همه‌جانبه تنها راه یافتن یک راه حل سیاسی و مسالمت‌آمیز برای مشکلات افغانستان است.

وی اضافه کرده است که پاکستان اجازه نمی‌دهد بی‌ثباتی در افغانستان و درگیرهای داخلی این کشور بر کشورهای همسایه آن تأثیر بگذارد.

این مقام دولت اسلام آباد همچنین درباره عناصر ضد صلح و افرادی که تلاش می کنند تا نقش آشتی‌جویانه پاکستان را به اشتباه معرفی کنند هشدار داده و  گفته است که کشورش انتظار دارد تا همه رهبران افغان برای تامین منافع ملی گسترده همکاری کنند.

قریشی از جامعه جهانی نیز خواسته است که برای بازسازی افغانستان به کمک‌های اقتصادی‌شان ادامه دهند.

طالبان: دیگر افغان ها نیز در دولت آینده حضور دارند
عمران خان: پاکستان مسوول اقدامات طالبان نیست

کلیدواژه