اسد 25, 1400 19:45 Asia/Kabul
  • دیپلمات روس: روسیه و ایران در وضعیت آتی افغانستان تاثیرگذار هستند
    دیپلمات روس: روسیه و ایران در وضعیت آتی افغانستان تاثیرگذار هستند

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان و مدیر بخش دوم آسیا در وزارت امور خارجه روسیه گفت: این کشور به همراه ایران، چین و پاکستان از هم اکنون می توانند در تحولات آتی افغانستان تاثیرگذار باشند تا بحران این کشور حل شود.

به گزارش رادیو دری،  «ضمیر کابلوف»  نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان اعلام کرد: گروهی که قدرت را در افغانستان به دست گرفت باید روی کشورهایی مانند روسیه، چین، پاکستان و ایران حساب کند زیرا این کشورها به افغانستان برای حل بحران کمک می کنند.   

وی اضافه کرد: مسکو گروه طالبان را تهدیدی برای متحدان خود در آسیای مرکزی نمی‌ داند.

این در حالی است که کابلوف پیش از این به خبرگزاری تاس اعلام کرده بود: روسیه در به رسمیت شناختن گروه طالبان در افغانستان عجله نخواهد کرد و منتظر سنجش رفتار این گروه خواهد ماند. 

گروه طالبان روز یکشنبه وارد کابل  پایتخت افغانستان شد و کنترل ادارات دولتی و ایستگاه‌های پلیس را که از سوی نیرو‌های حامی دولت رها شده بودند، به دست گرفت.

 بسیاری از مقام ها و شخصیت های افغان معتقدند که حضور نظامی 20 ساله نیروهای آمریکایی جز میلیاردها دلار خسارت و کشته شدن تعداد زیادی از سربازان آمریکایی و اعضای ناتو و همچنین جان باختن هزاران شهروند افغانستان دستاوردی نداشته است.

نماینده ویژه پوتین: برای به رسمیت شناختن طالبان در افغانستان عجله نمی‌کنیم

 

 

کلیدواژه