اسد 26, 1400 13:07 Asia/Kabul
  • برادر: پیروزی سریع طالبان آزمونی برای حکومت کارآمد است
    برادر: پیروزی سریع طالبان آزمونی برای حکومت کارآمد است

معاون سیاسی گروه طالبان اعلام کرد: پیروزی سریع این جنبش بر دولت، دستاوردی بی نظیر محسوب می‌شود، اما آزمونی واقعی برای حکومتی کارآمد است.

به گزارش رادیو دری؛ "ملا عبدالغنی برادر" از اعضای ارشد گروه طالبان در بیانیه کوتاه ویدئویی گفت: این پیروزی که در یک هفته تمامی شهرهای اصلی سقوط کردند، به طور غیر منتظره‌ای سریع بود و در جهان سابقه نداشت اما "آزمون واقعی اکنون با برآوردن انتظارات مردم و خدمت به آنها از طریق حل مشکلاتشان آغاز می‌شود".

از سوی دیگر، سهیل شاهین  یکی از سخنگویان گروه طالبان  نیز گفته که این  گروه در حال مذاکره است تا "دولتی اسلامی فراگیر و باز" در افغانستان تشکیل شود و دولت جدید افغانستان شامل افرادی خواهد بود که فقط اعضای طالبان نیستند.

به گفته شاهین، افسران ارتش و پلیس افغانستان که سلاح‌هایشان را تحویل دهند و آماده خدمت در دولت جدید باشند  از عفو و ضمانت جان و مال خود برخوردار خواهند شد.

در همین زمینه  حامد کرزی رییس جمهوری پیشین افغانستان اعلام کرد که شورای هماهنگی متشکل از شخص وی، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالح ملی و گلبدین حکمتیار  رییس حزب اسلامی افغانستان تشکیل شد و هدف از تشکیل این شورا تضمین انتقال قدرت به صورت مسالمت‌آمیز است.

کرزی  از نیروهای امنیتی افغانستان و نیروهای طالبان خواست کنترل اوضاع را در دست  بگیرند و اجازه ندهند جان و مال مردم به خطر افتد تا قدرت به شکل مسالمت آمیز و در امنیت منتقل شود.

 نیروهای طالبان عصر روز( یکشنبه ) وارد کابل  شدند و به دنبال آن  محمد اشرف‌غنی  از کابل فرار کرد  .

گروه طالبان  با تصرف کابل پایان جنگ در افغانستان را اعلام کرد.

طالبان امنیت جان و اموال مردم را تضمین کرد

اعلام پایان جنگ در افغانستان

 

 

کلیدواژه