مسکو: ادعای آمریکا در دستیابی به اهداف در کابل خیال پردازی است
(last modified 1400-05-26T09:34:46+00:00 )
اسد 26, 1400 14:04 Asia/Kabul
  • مسکو: ادعای آمریکا در دستیابی به اهداف در کابل خیال پردازی است
    مسکو: ادعای آمریکا در دستیابی به اهداف در کابل خیال پردازی است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، ادعای مقام های آمریکایی مبنی بر دستیابی به اهداف در افغانستان را خیال پردازی خواند.

به گزارش رادیو دری ،ماریا زاخارووا روز سه شنبه در کانال تلگرامی خود در واکنش به ادعای مقام های آمریکایی مبنی بر دستیابی به اهداف در افغانستان نوشت: یکی از اهداف اعلام شده از سوی آمریکا در افغانستان بازداشتن گروه طالبان بود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: مقامهای امریکایی ادعاهای زیادی کرده اند که به اهداف تعیین شده در افغانستان دست یافته اند. زمانی که مقامهای این کشور به آسانی شروع به خیال پردازی در مورد اهداف در افغانستان می کنند باید این سوال را پرسید که چه کسی این اهداف را تعیین کرده است.

زاخارووا همچنین در واکنش به سخنان جان کربی سخنگوی پنتاگون که گفته بود نمی تواند سقوط افراد از هواپیمای ترابری نظامی آمریکایی را تایید کند، اظهار کرد:  چطور آمریکا اطلاعات کامل در مورد گاز نوویچوک و جزییات هکرهای روسی را در اختیار دارد اما در مورد آنچه که بر بال هواپیما یا چرخ های آن اتفاق افتاده است نمی تواند پاسخ دهد؟   

دیروز یک فروند هواپیمای نظامی امریکا از فرودگاه کابل به پرواز درامد و در فیلم هایی که رسانه ها منتشر کردند بخوبی دیده می شد که حداقل دو نفر از این هواپیما در ارتفاع بالا به زمین سقوط کردند.

آمریکا در مدت بیست سال حضور نظامی شکست خورده خود در افغانستان در سرکوب طالبان ناتوان بوده و ثمره ای جز گسترش تروریسم، جنگ، خشونت، بی ثباتی و نا امنی و کشتار ده ها هزار نفر از مردم این کشور نداشته است.

انتقاد روسیه از بی تفاوتی آمریکا به نجات جان افغان‌ها در فرودگاه کابل

کلیدواژه