اسد 26, 1400 22:50 Asia/Kabul
  • نشست خبری سخنگوی طالبان در کابل
    نشست خبری سخنگوی طالبان در کابل

« ذبیح الله مجاهد » سخنگوی گروه طالبان در نشست خبری در کابل ، ادامه مقاومت ضد اشغالگران خارجی را عامل پیروزی دانست .

به گزارش خبرنگار رادیو دری «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان روز سه شنبه در نخستین نشست خبری خود در کابل گفت : افغانستان پس از سالها مقاومت توانست اشغالگران را از این کشور بیرون براند.

ذبیح الله مجاهد تاکید کرد ، طالبان خواهان تشکیل نظام اسلامی جامع در افغانستان است و ادامه  تماس و ارتباط با کشورهای دیگر در اولویت است .

« ذبیح الله مجاهد»  این پیروزی را به ملت افغانستان تبریک گفت و افزود : همه مردم افغانستان در این پیروزی که با آزادسازی این کشور از وجود اشغالگران به دست آوردند، شریک هستند.

سخنگوی گروه طالبان ، آزادی و استقلال را حق مشروع مردم افغانستان دانست و تاکید کرد ، طالبان هیچ کینه ای علیه هیچ کس ندارد و خواهان هیچ دشمن داخلی یا خارجی نیست .

ذبیح الله مجاهد با اشاره به اینکه گروه طالبان بدنبال  تسویه حساب با هیچ کسی در افغانستان نیست،  پایان خصومت و دشمنی با همه کسانی را که برابر طالبان ایستادند اعلام می کنیم.

سخنگوی طالبان گفت: عفو همه کسانی را که برابر ما ایستادند صادر کرده ایم و ما خواستار ادامه جنگ نیستیم ، بلکه برای برچیدن اسباب آن تلاش می کنیم.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان همچنین ضمن تاکید بر برای تامین امنیت کابل پایتخت افغانستان و اطراف آن و سفارتخانه ها و نمایندگیهای دیپلماتیک خاطرنشان کرد، هیچ فردی جامعه بین الملل صدمه نخواهد دید.

سخنگوی طالبان در بخش دیگر سخنانش گفت : طالبان متعهد به حقوق زنان در چارچوب شریعت اسلامی است زیرا باور دارد که آنها نقشی سازنده در آبادانی افغانستان دارند.

ذبیح الله مجاهد گفت: طالبان به هیچ رسانه ای در افغانستان اجازه نمی دهد ارزشهای این کشور یا آموزه های اسلام را نقض کند اما درعین حال رسانه ها باید بی طرف باشند و رسانه های خصوصی می توانند آزادانه و مستقل به کار خود ادامه دهند .

 سخنگوی طالبان همچنین با اشاره به عفو عمومی، بر ساخت و آبادانی افغانستان تاکید و تصریح کرد، مردم این کشور در آینده تغییری مثبت را در زندگی خودشان شاهد خواهند کرد . 

ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان گفت: طالبان به جهانیان اطمینان می دهد، افغانستان مرکز تولید هیچ نوع ماده مخدری نخواهد بود.

 سخنگوی طالبان افزود، طالبان  ادارات کار و اساسنامه افغانستان را ایجاد خواهد کرد و بعداً در مورد ماهیت پرچم این کشور تصمیم گیری خواهد شد.

ذبیح الله مجاهد در همین حال  تاکید کرد، به هیچ شخص یا طرفی اجازه نمی دهیم از خاک افغانستان برای حمله به دیگران استفاده کند.

زندگی عادی مردم در کابل ادامه دارد

کلیدواژه

مطالب مرتبط