اسد 27, 1400 09:04 Asia/Kabul
  • زاخارووا: از سخنان کربی در مورد سقوط افراد از هواپیما در کابل شوکه شدم
    زاخارووا: از سخنان کربی در مورد سقوط افراد از هواپیما در کابل شوکه شدم

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، از اظهارات سخنگوی وزارت دفاع آمریکا که «نمی تواند» گزارش های سقوط افراد از هواپیماهای این کشور را در افغانستان «تایید» کند، شوکه شده است.

به گزارش رادیو دری ،ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه روسیه 24 تصریح کرد: من واقعاً شوکه شدم. اظهارات آقای کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا را مشاهده کردم که در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا می تواند اطلاعاتی را که افغانستانی ها به هواپیماهای درحال برخاستن چسبیده اند، تأیید کند، گفت آمریکا نتوانسته است این اطلاعات را تأیید کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد: من پرسشی منطقی دارم، چگونه آمریکا می تواند تمام جزئیات مربوط به هکرهای روسی و ماده ای را که آنها نوویچوک می نامند، بداند، در حالی که نمی تواند درباره آنچه در بال یا چرخ های هواپیما اتفاق افتاده است توضیح دهد. هواپیمای آنها که مجهز به همه ابزارهای نظارت است.

برخی تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که پس از سقوط کابل به دست طالبان، مردم افغانستان برای خروج از این کشور به فرودگاه بین المللی حامد کرزی حمله کردند.

تصاویر ویدئویی منتشر شده در رسانه ها نشان می دهد افغانستانی‌ها به هواپیماهای آمریکایی در حال بلند شدن از فرودگاه کابل چسبیده‌اند.

پرتاب سه تبعه افغانستان از هواپیمای امریکایی ها در خیرخانه کابل

کلیدواژه