اسد 27, 1400 14:24 Asia/Kabul
  • سخنگوی طالبان مصاحبه با خبرنگار اسراییلی را تکذیب کرد
    سخنگوی طالبان مصاحبه با خبرنگار اسراییلی را تکذیب کرد

«سهیل شاهین» سخنگوی گروه طالبان انتشار برخی گزارش ها را درباره مصاحبه وی با خبرنگار رژیم صهیونیستی رد کرد .

به گزارش  رادیو دری، سهیل شاهین درواکنش به گزارش‌ها مبنی بر گفت‌وگوی وی با یک خبرنگار رژیم صهیونیستی گفت : باکسی که خودش را خبرنگار رسانه اسرائیلی معرفی کرده باشد، مصاحبه نکرده است.

سخنگوی طالبان افزود: برخی خبرنگاران ممکن است در پوشش و ظاهر دیگری آمده باشند زیرا وی پس از سقوط  مراکز ولسوالی ها و کابل ، هر روز با خبرنگاران زیادی مصاحبه  کرده است.

این درحالی است که پس از تسلط طالبان بر افغاستان، مقامات سابق و کارشناسان رژیم صهیونیستی از به قدرت رسیدن طالبان و تاثیرات آن ابراز نگرانی کرده‌اند.

در این زمینه « موشه یعلون » وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی گفته بود که خروج آمریکا از افغانستان می‌تواند تاثیرات منفی بر امنیت اسرائیل داشته باشد.

«عاموس گلعاد» کارشناس و مدیرکل سابق بخش سیاسی- امنیتی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به سقوط دولت افغانستان و تسلط طالبان بر این کشور گفت : در این شرایط رژیم صهیونیستی باید روابط خود را با رژیم‌های عربی گسترش دهد .

روز یک شنبه  گذشته همزمان با ورود نیروهای گروه طالبان به کابل  و فرار « محمد اشرف غنی» رییس جمهوری افغانستان از این کشور ، دولت وی سقوط کرد .

گروه طالبان نیز با تصرف کابل و دیگر مناطق افغانستان پایان جنگ در این کشور را اعلام کرد.

هم اکنون گروه طالبان بر کابل و دیگر مناطق افغانستان مسلط است  .

 سردرگمی کشورهای غربی در برابر قدرت گرفتن طالبان در افغانستان

 

کلیدواژه