اسد 27, 1400 18:12 Asia/Kabul
  • زاخارووا: بحران افغانستان همبستگی توخالی غرب را نشان داد
    زاخارووا: بحران افغانستان همبستگی توخالی غرب را نشان داد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: بحران افغانستان نشان داد که همبستگی کشورهای غربی فقط در حد حرف است.

به گزارش رادیو دری، ماریا زاخارووا روز چهارشنبه در صفحه تلگرام نوشت: باتوجه به اوضاع افغانستان و نیز وضعیت مقابله با همه گیری کرونا، کشورهای غربی فقط در دو مورد با هم همبستگی نشان داده اند که شامل همبستگی در حرف و سخن و نیز در مبارزه با روسیه می شود. 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در گفت وگویی تلویزیونی اظهار کرد: اتحادیه اروپا بجای پرداختن به مساله امنیتی و حل بحران مهاجران در ارتباط با خروج نیروهای نظامی غربی از افغانستان، فقط در پی تهدید واهی روسیه است.

زاخارووا معتقد است که مقامهای اتحادیه اروپا باید مذاکرات لازم در مورد مساله امنیت و مهاجران از افغانستان را انجام می دادند و برنامه و طرح مشخصی در صورت بروز وضعیت اضطراری در افغانستان تنظیم می کردند.

این در حالی است که مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است این نهاد هیچ برنامه فوری‌ برای به رسمیت شناختن طالبان ندارد، اما با آنان گفت‌وگو خواهد کرد تا اطمینان یابد شهروندان اروپایی و افغانستانی‌ که با اتحادیه اروپا همکاری کرده‌اند می‌توانند به سلامت از این کشور خارج شوند.

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. در هفته‌های اخیر طالبان موفق به پیشروی در افغانستان و تصرف شهرهای مهم این کشور شد و توانست روز یکشنبه و پس از سقوط دولت اشرف غنی وارد کابل شود. 

روسیه: ناتو پیشنهاد همکاری با مسکو و پیمان امنیت جمعی درباره افغانستان را رد کرد

 روسیه مذاکرات با طالبان را سازنده خواند

 

کلیدواژه