اسد 27, 1400 19:18 Asia/Kabul
  • طالبان : امام حسین(ع) بزرگترین فداکاری را در تاریخ اسلام رقم زد
    طالبان : امام حسین(ع) بزرگترین فداکاری را در تاریخ اسلام رقم زد

معاون کمیسیون فرهنگی گروه طالبان با تاکید بر اینکه این گروه هیچ تضاد و دشمنی با شیعیان ندارد گفت: امام حسین(ع) بزرگترین فداکاری را در تاریخ اسلام به نام خود ثبت کرده است.

به گزارش رادیو دری؛ «احمدالله وثیق» معاون کمیسیون فرهنگی طالبان  به خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم گفت: ما به اهل تشیع این اجازه را داده‌ایم که مراسم‌  مذهبی خود را با آسودگی کامل برگزار کنند، زیرا آن‌ها نیز اهل  افغانستان هستند و می‌توانند هر مراسمی را که دارند آزادانه برگزار کنند.

«احمدالله وثیق» افزود: مراسم محرم سال‌های پیش از این نیز در افغانستان برگزار می‌شد و طالبان تمام تلاش خود را برای تامین امنیت مراسم محرم امسال به کار گرفته است.

این عضو ارشد گروه طالبان تأکید کرد: طالبان به تمامی مذاهب احترام می‌گذارد و وجه اشتراک زیادی بین ما و شیعیان وجود دارد.

در همین حال مولوی شیر احمد عمار معاون والی طالبان در هرات در دیدار از ستاد برگزاری مراسم عاشورای حسینی در منطقه بکرآباد  این شهر به عراداران حسینی اطمینان داد که  هیچ کس اجازه ندارد مزاحمتی را برای مردم و به خصوص مراکز برگزاری مراسم  ویژه ماه محرم ایجاد کنند.

شیر احمد عمار معاون والی طالبان در دیدار از ستاد برگزاری مراسم عاشورای حسینی در هرات

پیش از این نیز «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان گفته بود: هرچند وضعیت امنیتی افغانستان حالت عادی ندارد، اما طالبان خود را مسوول می‌داند که امنیت مراسم ماه محرم را در این کشور تامین کند.

آیین عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع )از نخستین روز ماه محرم در شهرهای مختلف افغانستان بویژه در کابل با حضور عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) آغاز شده و همچنان در حال برگزاری است.

   حال و هوای محرم در میان مردم کابل زنده است

 

 

کلیدواژه