اسد 28, 1400 07:29 Asia/Kabul
  • درخواست وزیر دفاع افغانستان از اینترپل برای بازداشت « اشرف غنی »
    درخواست وزیر دفاع افغانستان از اینترپل برای بازداشت « اشرف غنی »

وزیر دفاع افغانستان ، دستگیری « محمد اشرف غنی » رییس جمهوری فراری این کشور را از طریق پلیس بین‌الملل (اینترپل ) خواستار شد .

به گزارش رادیو دری ،« بسم الله خان محمدی » وزیر دفاع افغانستان چهارشنبه شب در پیام توییتری با اضافه کردن هشتک #اینترپل-غنی-بازداشت نوشت: "کسانی که وطن خود را معامله کرده و می فروشند باید مجازات و دستگیر شوند".وزیر دفاع افغانستان از پلیس بین الملل خواست  به علت خیانت اشرف غنی وی را دستگیر کند و به افغانستان بازگرداند .

سفارت افغانستان در تاجیکستان نیز روز چهارشنبه از پلیس اینترپل درخواست کرد که غنی را به اتهام اختلاس بازداشت کند.« محمد ظاهر اقبر»  سفیر افغانستان در تاجیکستان در یک نشست خبری در دوشنبه، غنی را متهم به اختلاس ۱۶۹ میلیون دلار کرد .

این اظهارات در حالیست که امارات حضور « اشرف غنی »رییس جمهوری فراری افغانستان را در آن کشور تایید کرد.در همین حال منابع خبری اعلام کردند ، برخی از اعضای  هیات دولت افغانستان درخواست پناهندگی موقت در قطر را کرده اند.

« محمد اشرف غنی»  رئیس جمهوری افغانستان روز یک شنبه (۱۵ اوت) همزمان با ورود نیروهای طالبان به  کابل ،‌ این کشور را ترک کرد.هم اکنون گروه طالبان بر کابل و دیگر مناطق افغانستان مسلط است  .

اشرف غنی: فرار نکردم/ به افغانستان باز می‌گردم

کلیدواژه